တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႕(သာမညဖလအခါေတာ္ေန႕)

တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႕တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက အဇာတသတ္ မင္းအား သာမည ဖလ သုတၲန္ကို ေဟာၾကား ေတာ္ မူေသာေၾကာင့္ ဤေန႕တိုင္းတြင္ သာမည ဖလ အခါေတာ္ေန႕ အထိမ္းအမွတ္ကို က်င္းပ ျပဳလုပ္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၁။ သာမည ဖလ ဆုိသည္မွာ ရဟန္းျပဳရျခင္း၏ အက်ိဳးဟု အဓိပၸာယ္ ရပါသည္။

၂။ ရဟန္း ျပဳရျခင္း၏ အက်ိဳးကို ေဟာၾကားေသာ ေန႕ျဖစ္၍ ဤေန႕ကို သံဃာေတာ္မ်ား၏ ေန႕ဟု ေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္။

၃။ သာမည ဖလသုတ္သည္ ဒီဃနိကာယ္ သီလခႏၶ၀ဂၢ ပါဠိေတာ္၌ လာရွိပါသည္။

၄။ သာမည ဖလသုတ္သည္ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ား အဖို႕ ေၾကးမံုမွန္ခ်ပ္ၾကီး သဖြယ္ ျဖစ္၍ ကိုယ္က်င့္သီလ ရွိသည္ မရွိသည္ကို ဤသုတ္ျဖင့္ ထင္ဟပ္ေစႏိုင္ပါသည္။

၅။ သာမည ဖလသုတ္သည္ လူဒါယကာမ်ားအဖို႕ ျပဒါးခ်ိန္ၾကီးသဖြယ္ ျဖစ္၍ မိမိတို႕ ကိုးကြယ္ေနေသာ ဆရာသမား မ်ား၏ က်င့္ၾကံမႈ ဟုတ္မဟုတ္၊ မွန္မမွန္ကို ဤ သုတၲန္ျဖင့္ ခ်ိန္ကိုက္ ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။(သည္အခ်က္ကို ေထာက္ထားၿပီး မိဘ ဆရာမ်ားကို ျပန္လည္ ေ၀ဖန္မိရံုျဖင့္ပင္ အျပစ္ၾကီးသည္ဟု မ်က္စိမွိတ္ ေဟာေျပာေနေသာ အခ်ိဳ႕ တရားေဟာ ဓမၼကထိကမ်ားကို သတိထားဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ မည္သူ႕အေပၚမွ ဘက္မလိုက္ဘဲ အျပန္အလွန္ ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ခြင့္ ရွိသည္ကို မွ်တစြာ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ခြန္ျမလႈိင္၏ စကားခ်ပ္)

၆။ အဇာတသတ္ မင္းသားသည္ ေဒ၀ဒတ္ကို ဆရာတင္မိ၍ အေပါင္းမွားၿပီး ဖခင္ျဖစ္သူ ဗိမၼိသာရ မင္းၾကီးကို သတ္မိေသာေၾကာင့္ ကံၾကီး ထိုက္ၿပီး အိပ္မေပ်ာ္ေသာ ေ၀ဒနာ စြဲကပ္ခဲ့ပါသည္။

၇။ ယင္းေ၀ဒနာကို ကုစားရင္း အမတ္မ်ား၏ အၾကံျပဳခ်က္အရ တိတၳိ ဆရာၾကီး ၆ေယာက္တို႕ထံ သြားေရာက္ၿပီး ရဟန္းျပဳျခင္း (သာမညဖလ) ၏ အက်ိဳးကို စံုစမ္းေမးျမန္းရာ ေက်နပ္ေလာက္ေသာ အေျဖကို မရရွိခဲ့ပါ။

၈။ ေနာက္ဆံုး သမားေတာ္ၾကီး ဇီ၀က၏ အၾကံေပးခ်က္အရ ရာဇၿဂိဳဟ္ ျမိဳ႕အနီး ဇီ၀က လွဴထားေသာ သရက္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္၌ သီတင္းသံုးလ်က္ ရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားထံ သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားေသာ အခါမွ သူသိလိုေသာ ရဟန္း ျပဳျခင္းအက်ိဳး (သာမညဖလ)ကို သိရွိရပါေတာ့သည္။

၉။ အဇာတသတ္မင္းသည္ သာမညဖလသုတ္ေတာ္ကို ၾကားနာရသည့္အခ်ိန္မွ စၿပီး ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ကို သက္၀င္ ယံုၾကည္လာၿပီး ပုထုဇဥ္မ်ားထဲမွ ရတနာ သံုးပါးကို အၾကည္ညိဳဆံုး ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္လာပါသည္။

၁၀။ အဇာတသတ္မင္းသည္ သာမညဖလသုတ္ တရားေတာ္ကို ၾကားနာရ၍ သူ႕အျပစ္ကို ကုစားခဲ့ေသာေၾကာင့္ အျပစ္ ၾကီးေလးေသာ မဟာ အ၀ီစိ ငရဲတြင္ မက်ေရာက္ေတာ့ဘဲ အျပစ္ဒဏ္ ေပါ့ေသာ ေလာဟကုမၻီ ငရဲ၌သာ က်ေရာက္ၿပီး ေနာင္ေသာအခါ ၀ိဇိတာ၀ီ မည္ေသာ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္၍ ကၽြတ္တမ္း၀င္ရ ပါလိမ့္မည္။

၁၁။ ဤေန႕တြင္ေဟာၾကားေသာ သာမညဖလ သုတ္ေတာ္ေၾကာင့္ အဇာတသတ္ မင္းတရားသည္ ပထမ သဂၤါယနာတင္ မင္းတရား အျဖစ္ ခံယူခဲ့ျခင္း၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို စုေဆာင္းသိမ္းဆည္း၍ ဓာတ္ေတာ္တိုက္ၾကီး တည္ထားခဲ့ျခင္း၊ ဗုဒၶသာသနာႏွစ္ကို အတိအက် သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း၊ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းၾကီး သံုးရပ္ကိုလည္း လုပ္ေဆာင္သြားခဲ့ျခင္းတို႕မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အတြက္ ေက်းဇူး ၾကီးလွပါသည္။

၁၂။ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား မပ်က္စီးရေအာင္ သဂၤါယနာ အဆက္ဆက္တင္၍ ယေန႕ထက္တိုင္ ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္ျခင္းမွာ အဇာတသတ္မင္း၏ ေက်းဇူးဟု ဆုိထိုက္ပါသည္။

၁၃။ အဇာတသတ္မင္း စုေဆာင္းထားေသာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ရွာေဖြ၍ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးက ေစတီေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တည္ထား၍ သာသနာ ျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေႏွာင္းေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕ ဖူးေျမာ္ခြင့္ ရရွိ ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၁၄။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕ သာသနာႏွစ္ကို အတိအက် သံုးစြဲခြင့္ ရရွိေနသည္မွာ အဇာတသတ္မင္း၏ ေက်းဇူးႏွင့္ သာမညဖလသုတ္ေတာ္တို႕ ၏ အက်ိဳးဆက္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
( သာသနာေရး ၀န္ၾကီးဌာန၊ သာသနာေရးဦးစီးဌာန၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ပိဋကတ္တိုက္ စာၾကည့္တိုက္မွဴး ဘဒႏၲ ပညာသာမိ (မာဂဓီ- သာစည္) ဆရာေတာ္ ေရးသားျပဳစုေတာ္မူေသာ အခါေတာ္ေန႕မ်ား စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပ ပါသည္။


သာမည ဖလ = ရဟန္းျပဳျခင္း၏ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြကေတာ့------
၁။ မင္းခစားဘဝႏွင့္ မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္မွ လြတ္ကင္းျခင္း အက်ဳိး။
၂။ အခြန္ထမ္းေဆာင္မႈ မွ လြတ္ကင္းျခင္း အက်ဳိး။
၃။ ပါတိေမာကၡ သံဝရသီလ ႏွင့္ ျပည့္စုံသျဖင့္ အပါယ္ေဘးမွ ကင္းေဝးျခင္း အက်ဳိး။
၄။ ဒုစရုိက္ကုိ ေရွာင္သျဖင့္ ဒုစရုိက္ ဒုကၡ မွ ကင္းလြတ္၍ စူဠ သီလ ႏွင့္ျပည့္စုံ ျခင္း အက်ဳိး။
၅။ ပြဲသဘင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ကစားပြဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး မေကာင္းေသာစကားအမ်ဳိးမ်ဳိး တုိ႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ သျဖင့္ ထုိဒုကၡမ်ားမွ ကင္းလြတ္၍ မဇၥ်ိမ သီလႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း အက်ဳိး ။
၆။ နကၡတ္ေဗဒင္ ၊ယၾတာ လကၡဏာ ေဆးကုျခင္း စသည္တုိ႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္သျဖင့္ အာဇီဝ ပါရိသုဒၶိ သီလ ႏွင့္ ညီညြတ္၍ မဟာသီလႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းအက်ဳိး ။
၇။ ဣေျႏၵ ၆ပါး ၌ အကုသုိလ္ မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းႏုိင္ျခင္း အက်ဳိး။ (ဤ သည္တုိ႔ကား အေျခခံ သီလမ်ားျဖစ္ပါသည္)။
၈။ သတိ ႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း အက်ဳိး။
၉။ သမၸဇဥ္ (ဆင္ျခင္တုံ ) တရားႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း အက်ဳိး။
၁၀။ သေႏၲာသ ( ေရာင့္ရဲျခင္း) အက်ဳိး။
အေျခခံသီလ ၊သတိ သမၸဇဥ္ ၊ သႏၱဳ႒ီ တရားမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ရဟန္းသည္ သမထ ဝိပႆနာ တရားကုိ ဆက္လက္အားထုတ္ပါက ေအက္ပါ အက်ဳိး မ်ားကုိ လက္ေတြ႔ ခံစားရရွိႏုိင္ပါေသးတယ္။
၁၁။ နီဝရဏ ငါးပါးမွ လြတ္ကင္းျခင္း အက်ဳိး
၁၂။ စ်ာန္တရား ရႏုိင္ျခင္း အက်ဳိး
၁၃။ ဝိဇၨာ ရွစ္ပါး ႏွင့္ ျပည့္စုံ၍ မဂ္ ဖုိလ္ ရႏိုင္ျခင္း အက်ဳိး။


မင္းႏွင့္အမတ္တို ့ ဆိုင္ရာစကား
ပူရဏကုေပ၏ အယူ၀ါဒ
မကၡလိေဂါသာလ၏ အယူ၀ါဒ
အဇိတေကသကမၺလ၏ အယူ၀ါဒ
ပကုဓကစၥာယန၏ အယူ၀ါဒ
နိဂဏၭနာဋပုတၱ၏ အယူ၀ါဒ
သဥၥယေဗလဌပုတၱ၏ အယူ၀ါဒ
ေရွးဦးစြာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ ရအပ္ေသာ ရဟန္းျဖစ္က်ဳိး
ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ ရအပ္ေသာ ရဟန္းျဖစ္က်ဳိး
သာ၍မြန္ျမတ္ေသာ ရဟန္းျဖစ္က်ဳိး
စူဠသီလ
မဟာသီလ
ဣေျႏၵကို ေစာင့္စည္းျခင္း
ေအာက္ေမ့ျခင္းႏွင့္ ဆင္ျခင္ျခင္း
ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္း
ပဌမစ်ာန္ ရဟန္းျဖစ္က်ဳိး
ဒုတိယစ်ာန္ ရဟန္းျဖစ္က်ဳိး
တတိယစ်ာန္ ရဟန္းျဖစ္က်ဳိး


ေအာက္ပါလင့္မ်ားတြင္ သာမညဖလသုတ္ႏွင့္ဆက္စပ္ေသာတရားေတာ္မ်ားကိုနားေထာင္ၾကလိုတိုက္တြန္းလိုပါတယ္


သာမညမလသုတ္

ကုမုျဒာေတြပြင့္တဲ့ည တရားေတာ္ (၁)

ကုမုျဒာေတြပြင့္တဲ့ည တရားေတာ္ (၂)

Read More!

ဓာတ္ၾကီးေလးပါး

ဓာတ္ၾကီးေလးပါးက.....ပထ၀ီ..အာေပါ...ေတေဇာ....၀ါေယာ....ၿဖစ္ပါတယ္...

ပထ၀ီဓာတ္.....အေၾကာင္းစၿပီးတင္ၿပပါ႔မယ္

မာတဲ႔သေဘာ ၊ ေပ်ာ႔တဲ႔သေဘာ ၊ နဴးညံ႕တဲ႕သေဘာ ၊ ေခ်ာတဲ႔သေဘာ ၊ သိမ္ေမြ႕တဲ႔သေဘာ ၊ ၾကမ္းတဲ႔သေဘာကို

ေခၚပါတယ္ သတၱဳမီးၿခစ္တစ္ခုကို လက္နဲ႔ကိုင္ၾကည္႕၊ထိၾကည္႕တို႕ၾကည္႕တဲ႔အခါဘာေတြေတြ႕လဲ... ဘယ္လိုေနလဲ

လို႔ေမးရင္...မာတယ္လို႔ သူသူငါငါေၿပာၾကမယ္ ေက်ာက္ခဲကိုကိုင္ၾကည္၊ သံေခ်ာင္းကေလးကို ကိုင္ၾကည္႕၊ သူတို႔

လည္းမာတယ္...ဒါေၾကာင္႔ ေက်ာက္ခဲဟာ သံေခ်ာင္းဟာ မာတာပဲမို႔ မီးၿခစ္လားလို႔ေမးရင္မဟုတ္ဘူး..ေက်ာက္ခဲ

ဟာ ေက်ာက္ခဲပဲ သံေခ်ာင္းဟာသံေခ်ာင္းပဲ မီးၿခစ္ဟာ မီးၿခစ္ပဲလို႔ေၿဖမယ္။ အဲဒီေတာ႔မီးၿခစ္ကေလးဟာမာတယ္

ဆိုေတာ႔ မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ ပညတ္..မရွိတရားက တစ္ပါး၊ မာတယ္ဆိုတဲ႔ပရမတ္..အရွိတရားကတစ္ပါး... ႏွစ္ပါး

ထပ္ေနပါတယ္

...........အဲဒီတစ္ရားႏွစ္ပါးမွာ မရွိတရားဆိုတဲ႔ ပညတ္ တရားကိုေဖ်ာက္ၿပီး ဘုရားရွင္ေဟာၾကားတဲ႔ ပရမတ္..

အရွိတရားဆိုဒ္ေအာင္ ၾကည္႕ပံုက............... အဲဒီမီးၿခစ္ကေလးကို ေပေပၚတင္ တူနဲ႕ၿပားေနေအာင္ ထုရင္ ....

ၿပားသြားမယ္...အဲဒီအၿပားေလးကို ဘာလဲလို႔ေမးရင္ မီးၿခစ္လို႔ ဘယ္သူမွမေၿပာေတာ႔ဘူး

သတၱဳၿပားေလးလို႔ပဲေၿပာလိမ္႔မယ္...မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ ပံုပန္းသ႑ာန္ ေပ်ာက္သြားတာမို႔ပါ....အဲဒီသတၱဳၿပားေလးကို

ကိုင္ၾကည္႕၊ ထိၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ ဘာေတြ႕သလဲဆိုရင္မာတာကိုပဲေတြ႕ရတယ္....သေဘာက မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ မရွိတဲ႔

ပညတ္တရားေပ်ာက္သြားၿပီး ...မာတယ္ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ ပရမတ္...အရွိတရား က မေပ်ာက္တာကိုေတြ႕ရတာပါ

.....အဲဒီသတၱဳၿပားေလးကို အရည္က်ိဳၿပီး သြန္းေလာင္းလိုက္ၿပန္ရင္လည္း....ဘာလဲလို႔ေမးရင္ သတၱဳခဲကေလးလို႔

ေၿပာၾကပါလိမ္႔မယ္....သတၱဳၿပားေလးလို႔မေၿပာေတာ႔ပါဘူး... ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ မူလသ႑ာန္..မရွိတရား

ပညတ္က ေပ်ာက္သြားလို႔ပါ..အဲဒီသတၱဳခဲကေလးကို ထိၾကည္႕၊ ကိုင္ၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ ၿပန္ရင္လည္း မာတယ္ဆိုတဲ႔

ပထ၀ီဓာတ္အရွိတရားကေတာ႔မေပ်ာက္ပါဘူး...အဲဒီသတၱဳခဲကေလးကိုတံစဥ္းနဲ႕စား..အမွဳန္႕ကေလးေတြၿဖစ္ေအာင္

လုပ္ၿပန္တဲ႔ အခါမွာလည္း...အဲလိုပဲ သတၱဳခဲဆိုတဲ႔ ပညတ္တရားေပ်ာက္ၿပီး သတၱဳမွဳန္႕ၿဖစ္လာေပမယ္႔...

မာတယ္ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ အရွိတရားကေတာ႔ လံုး၀ မေပ်ာက္ပါဘူး... အဲဒီသတၱဳအမွဳန္႕ေတြကို

လံုေလးထဲထည္႕ၿပီး ဖိုထိုး....ဘာလဲလို႔ေမးရင္... ၿပာေတြလို႔ေၿပာလိမ္႔မယ္...သတၱဳမွဳန္႔ဆိုတဲ႔

ပညတ္သေဘာေပ်ာက္သြားတာၿဖစ္ပါတယ္

ၿပာကို လက္နဲ႔ ကိုင္ၾကည႕္၊ထိၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ေတာ႔....နူးညံ႕တဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္အရွိတရား က

လံုး၀မေပ်ာက္ပါဘူး..အဲဒီၿပာေတြကို ရည္နဲ႔ေဖ်ာ္ၿပီး ေၿမေပၚေလာင္းခ် လိုက္လို႔ ေလးငါးလ ၾကာတဲ႔အခါ

အဲဒီေနရာကိုကိုင္ၾကည္႕တဲ႔အခါမာတယ္ဆိုတဲ႔ပထ၀ီသေဘာပဲ ေတြ႔ရမွာ ၿဖစ္ၿပီး...ၿပာရည္ဆိုတဲ႔

ပညတ္သေဘာကေပ်ာက္သြားတာေတြ႕ရမွာၿဖစ္ပါတယ္ ပရမတ္ဆိုတဲ႔ အရွိတရားဟာ...

ဘယ္လိုဖ်က္ဖ်က္..ဘယ္ေလာက္ပဲဖ်က္ဖ်က္ မေပ်ာက္မပ်က္ဘဲ ပညတ္မရွိတရားကေတာ႔

ေပ်ာက္ပ်က္သြားတဲ႔သေဘာပါ ပညတ္မီးၿခစ္ဟာ...ပညတ္ သတၱဳၿပားကေလးကို ေအာက္ခံ

ကိုယ္ထည္...အဖံုးလုပ္..ေက်ာက္ထည္႕...ဘီးကေလးတပ္..မီးစာ ..ဂြမ္း...ဓာတ္ဆီထည္႕ ..လွည္႕ေပးရင္

မီးေတာက္ပြင္႔ထြက္လာလို႔ မီးၿခစ္ရယ္လို႔ ေခၚဆိုၾကစို႔ဆိုတဲ႔ ပညတ္သေဘာတရားပါပဲ... မူလေၿမၾကီးထဲမွာ ေတာ႔

မီးၿခစ္ရွိတာမဟုတ္ပါဘူး...ဂဏပညတ္..သခၤါရပညတ္ေတြဖံုးေနတာပါ...တစ္ကယ္႔လကၡဏာ..တစ္ကယ္႔အရွိက

...မာတာ ေပ်ာ႔တာ နဴးညံ႕တာ ေခ်ာတာ ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ ပရမတ္လကၡဏာပါပဲ

အဲဒီမေပ်ာက္ပ်က္တဲ႔မာတာ၊ေပ်ာ႔တာ၊နဴးညံ႕၊တာေခ်ာတာ.......ကိုလည္းယူၿပလို႔မရနိဳင္ပါ..ခ်ိန္တြယ္လို႔လဲမရနိဳင္ပါ..

အေရာင္အားၿဖင္႔လဲမၿပနိဳင္ပါ...ပံုသ႑ာန္အားၿဖင္႔လဲမၿပနိဳင္ပါ.......မာေသာ..ေပ်ာ႔ေသာ...နဴးညံ႕ေသာ..ေခ်ာေသာ..

သေဘာတရားသက္သက္သာၿဖစ္ပါတယ္။ ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔သာ ၿမင္သိရပါတယ္....ပကတိမ်က္စိနဲ႔မၿမင္နိဳင္ပါဘူး

.......မရွိတရား ပညတ္က ေတာ႔ၿမင္နိဳင္ေပမယ္႔ေပ်ာက္ ပ်က္တဲ႔သေဘာရွိၿပီး...ရွိတရား ကေတာ႔ မၿမင္နိဳင္

(ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ၿမင္နိဳင္ၿပီး) ဘဲလံုး၀ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရနိဳင္ပါဘူးဆိုတာပါပဲ

အာေပါဓာတ္

ဖြဲ႕စည္းတဲ႔သေဘာ...ယိုစီးတဲ႔သေဘာ သည္ အာေပါဓာတ္သေဘာၿဖစ္ပါသည္...အလြန္သိမ္ေမြ႕ေသာ

သုခုမရုပ္ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ကိုင္..ထိ..စမ္းလို႔ရေကာင္းေသာရုပ္မဟုတ္သၿဖင္႔ ဥာဏ္ကိုအသံုးခ်ရပါမည္....ေရႏွင္႔

တစ္မွဳန္တစ္မႊားစီ ကစင္႔ကလွ်ားလြင္႔ပါးေနေသာ ဖုန္မွဳန္႕ကေလးမ်ားကို နယ္လိုက္လွ်င္ အတံုးအခဲ ပံုမ်ိဳး

လုပ္လို႔ရၿခင္းမွာ.....အာေပါဓါတ္က ဖြဲ႕ၿခင္းေၾကာင္႔ ၿဖစ္ပါသည္...သက္ရွိသက္မဲ႔ တည္းဟူေသာ အတံုးအခဲ

ပံုသ႑ာန္ မွန္သမွ်သည္ အာေပါဓါတ္ေၾကာင္႔ၿဖစ္ေနသည္ ယိုစီးတတ္ေသာသေဘာက....ဖြဲ႕စည္းတဲ႔သေဘာ

လြန္ကဲတဲ႔အခါ ၿဖစ္ေပၚတတ္ပါသည္.......ေရကိုရႊံ႕ခဲ တစ္ခုသို႔ေလာင္းခ်လိုက္ပါက အရည္ေပ်ာ္ယိုစည္း

သြားမည္ကို အထင္အရွားေတြ႕ရမည္ၿဖစ္သည္.....

ေတေဇာဓာတ္

ေတေဇာဓာတ္ရဲ႕ ၿမန္မာလိုက....ရင္႔က်က္ၿခင္း...ၿဖစ္သည္ ဥဏွေတေဇာ၊ သီတေတေဇာ ..... ပူသေဘာ..

ေအးသေဘာ...ေၾကာင္႔ ရင္႔က်က္ေစပါသည္ ပူလို႔ရင္႔က်က္ပံုဥပမာက.........ရႊံ႕ေပ်ာ႔ေပ်ာ႔ ကို အိုးခြက္ပံုခ်ၿပီး

ေနပူလွန္း....မာလာေတာ႔ မီးထဲဖုတ္တဲ႔အခါ နီၿမန္းၿပီး အလြန္မာေက်ာလွ်က္ က်က္လာေစပါသည္

ရႊံ႕ဘ၀မွ တစ္ေၿဖးေၿဖးမာလာတာကိုပကတိမ်က္စိၿဖင္႔မၿမင္နိဳင္....အေၾကာင္းမွာ.........ပူလို႔ရင္႔ က်က္ေစ

တယ္ဆိုရာတြင္ ပူတာသည္ ပရမတ္ ေတေဇာမဟုတ္....ရင္႔က်က္ေစတတ္ၿခင္းတည္းဟူေသာ ပရမတ္

ေတေဇာဓါတ္ရဲ႕ အေၾကာင္းပရိယာယ္မွ်သာၿဖစ္ၿပီး ရင္႔လာတဲ႔ က်က္လာတဲ႔အရည္အေသြးအေရာင္ကို

ၾကည္႕ရင္းမွ ၿမင္ရသၿဖင္႔.....ဥာဏ္မွာသာၿမင္နိဳင္ပါသည္အေအးဓာတ္ေၾကာင္႔ရင္႔က်က္ တာကေတာ႔

........အင္ၾကင္းေက်ာက္တံုးမ်ားကို ၾကည္႕ရင္းၿမင္နိဳင္ပါသည္....အင္ၾကင္းပင္ဘ၀မွ..ေအးေသာ ေၿမထဲ..ေရထဲ

တြင္ၿမဳတ္ေနရင္း...ေက်ာက္တံုးမ်ားအၿဖစ္ရင္႔က်က္သြားမွဳ႕ၿဖစ္ပါသည္


၀ါေယာဓာတ္

ေထာက္ကန္...လွဳပ္ရွားတဲ႔ သေဘာကိုေခၚပါသည္္

သစ္ပင္ကိုေလတိုက္လို႔လွဳပ္ၿပီးမလဲမၿပိဳေနၿခင္းသည္...သစ္ပင္ကေထာက္ကန္ထားသည္မဟုတ္....သစ္ပင္

ကလွဳပ္သည္မဟုတ္....သစ္ပင္က ပညတ္မွ်သာၿဖစ္ၿပီးမေထာက္ကန္/မလွဳပ္နိဳင္....ပရမတ္ၿဖစ္ေသာ

၀ါေယာဓာတ္ကသာေထာက္ ကန္လွဳပ္ရွားေနၿခင္းၿဖစ္သည္ လူသည္လည္း စိတၱဇ၀ါေယာ လွဳံေဆာ္မွဳ႕ေၾကာင္႔

သြားနိဳင္လာနိဳင္လွဳပ္ရွားနိဳင္ၿခင္းၿဖစ္သည္

ပထ၀ီ...အာေပါ...၀ါေယာ...ေတေဇာ တည္းဟူေသာ ဓာတ္ေလးပါးလံုးသည္ လကၡဏာကြဲၿပားေသာ္လည္း

သေဘာသက္သက္သာရွိပါသည္......မိမိဥာဏ္ၿဖင္႔ ၿပတ္ၿပတ္သားသား ေၾကညက္စြာသိေနဖို႔လိုပါသည္

အခ်ဳပ္အေနနဲ႔.......မရွိတရားပညတ္ကေတာ႔ၿမင္နိဳင္ေပမယ္ေပ်ာက္ပ်က္တဲ႔သေဘာရွိၿပီး........ရွိတရားကေတာ႔

ပကတိမ်က္စိနဲ႔မၿမင္နိဳင္ေပမယ္႔ (ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ၿမင္နိဳင္ၿပီး) ဘဲ လံုး၀ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရနိဳင္ပါဘူးဆိုတာပါပဲ

ဓာတ္ဆိုတာ သေဘာတရားမည္ပါတယ္....သေဘာတရားဆိုတာ ကိုင္တြယ္/ခ်ိန္တြယ္/ေရာင္အားၿဖင္႔

/ပံုအားၿဖင္႔ ၿပလို႔မရလို႔ ဘာမွမရွိပါ......ဘာမွမရွိလို႔ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါမရွိပါ

ခႏၼာမွာ...အထက္ေဖာ္ၿပခဲ႕တဲ႔ ဓါတ္ၾကီးေလးပါးအၿပင္ ၀႑ဓါတ္....အဆင္းရုပ္

ဂႏၼဓါတ္.....အနံ႕ရုပ္
ရသဓါတ္...အရသာရုပ္
ၾသဇဓါတ္....ၾသဇရုပ္

ဆိုၿပီး ဓါတ္ေလးပါး ထပ္ေပါင္းပါ၀င္ပါတယ္

Read More!

ဒါနအေၾကာင္း(၁)

တခါက ရဟန္းႏွစ္ပါးရိွတယ္။ တစ္ပါးက "မိမိအားလွ်ဴတန္းေသာ ဆြမ္းကုိ မိမိတန္သေလာက္သာ လက္ခံ၍ ေရာင္ရဲျခင္းကုိ က်င့္ရာ၏" ဟူ၍ ေရာင္ရဲျခင္းအက်င့္ကုိ က်င့္ၾကံေတာ္မူတယ္။ ေနာက္တစ္ပါးက "မိမိအားလွ်ဴတန္းေသာဆြမ္းအား အျခားေသာရဟန္းမ်ားကုိ ေ၀မွ်လွ်ဴတန္းျခင္းအားျဖင့္ဒါနအမူကုိလညး္ က်င့္ရာ၏" ဟူ၍ လွ်ဴတန္းျခင္းဒါနကုိ အျမဲျပဳ၍က်င့္ၾကံေတာ္မူ၏။
ရဟန္းနွစ္ပါးဟာ ႏွစ္ခုစလုံးဟာ ျမတ္ေသာ အမူခ်ည္းျဖစ္ေန၍၊တစ္ေယာက္အယူကုိတစ္ေယာက္ ျပန္လည္မေခ်ပနုိင္ၾကပဲ၊ စုတိေသာအခါ၊ ႏွစ္ေယာက္စလုံး နတ္ျပည္မွာျဖစ္ၾက၍၊ လွ်ဴတန္းျခင္းကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ရဟန္းဟာ၊ မလွ်ဴတန္းခဲ့တဲ့ရဟန္းထက္ ပုိျပီး အေဆာင္အေရာင္ အေျခြအရံ ပုိမ်ားတဲ့ နတ္သားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

နတ္ျပည္မွ စုေတေတာ့ လွ်ဴတန္းမူကုိ ျပဳခဲ့တဲ့ ရဟန္းဟာမင္းရဲ ့သားေတာ္ျဖစ္ျပီး၊ လွ်ဴတန္းမူ မျပဳခဲ့တဲ့ ရဟန္းကေတာ့ မင္းအေစခံရဲ ့သားျဖစ္ၾကျပီး၊ တခန္းထဲ အတူတူ အိပ္စက္ေစျခင္းခံရခ်ိန္မွာ..မင္းရဲ ့သားေတာ္ကထီးျဖဴေအာက္မွာလဲေလ်ာင္းေနရာကေန.."သူငယ္ခ်င္းမင္းရဟန္းဘ၀က...ငါေျပာတာနားမေထာင္ခဲ့လို ့ခုေတာ့ ထီးျဖဴေအာက္မေနရေတာ့ဘူး"လုိ့ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီမွာ "အမယ္...မင္းေျပာတဲ့ ထီးျဖဴဆုိတာလည္းဓာတ္ၾကီးေလးပါးပါပဲကြာ" လုိ့ ျပန္ေျပာပါတယ္။အဲဒီလုိ ေမြးကင္းစ ကေလးႏွစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ေျပာေနၾကတာကုိဘုရင့္သမီး အမေတာ္ကၾကားေတာ့့" ဘုရား..ဘုရား ကေလးႏွစ္ေယာက္ ခုမွေမြးကင္းစ ရိွေသးတယ္။ဓာတ္ေတြဘာေတြေျပာေနၾကပါလား။ သူမ်ားၾကားသြားမွ ရူးေနၾကတယ္ထင္ဦးမယ္။ မျဖစ္ေခ်ဘူး"ဆုိျပီး၊အဲဒီအေၾကာင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရားစီသြားေလွ်ာက္ထားေတာ့မွ...ဗုဒၶကအတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းနဲ ့တကြ လွ်ဴတန္းျခင္းရဲ ့အက်ိဳးမ်ားကုိ ခုလုိေဟာေျပာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္...

လွ်ဴတန္းျခင္း၏ အက်ိဳးမ်ား
- ယခုဘ၀၌ ပင္ လူအမ်ား၏ ခ်စ္ခင္ၿမတ္ႏုိးမူကုိ ခံရၿခင္း၊
-သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ ခ်ီးေၿမွာက္မူကုိ ရရွိၿခင္း၊ဂုဏ္သတင္းေးက်ာ္ၾကားၿခင္း၊
ပရိသတ္အလယ္၌ ရဲရင့္ၿခင္း
-ေသလြန္ေသာအခါ၌သုဂတိသုိ႔ ေရာက္ရိွျခင္း
-ၿဖစ္ေလရာဘ၀တုိင္းတြင္ အသက္ရွည္ၿခင္း၊ အဆင္းလွၿခင္း၊ ခ်မ္းသာၾကီးၿခင္း
ခြန္အားၾကီးၿခင္း၊ အၿခံအရံေပါမ်ားၿခင္း စေသာအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားခံစားရ၏။

လွဴတန္းျခင္း(၃)မ်ိဳး
-မိမိ၏ပိုင္ဆုိင္ေသာပစၥည္းဒါန၊
-မိမ္ိတတ္ထားေသာေလာကီအတတ္ပညာကိုသင္ၾကားေပးလွဴျခင္းဒါန၊
-မိမိသိထားေသာေလာကုတၱရာဆုိင္ရာဓမၼအသိကိုေပးလွဴျခင္းဒါန၊

ဗုဒၶအလိုက်ဒါနျပဳနည္း....
၁။ ဘုရား ၊ တရား ၊ သံဃာ အေပၚ၌ သဒၶါတရားျပည့္၀စြာလွဴျခင္း၊
၂။အလွဴခံပုဂၢိဳလ္္အားရိုရိုေသေသလွဴျခင္း၊
၃။အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၏လိုအပ္မႈကိုလွဴျခင္း၊
၄။လွဴၿပီး၀တၳဳကို မႏွေမွ်ာျခင္း၊
၅။မိမိအလွဴေၾကာင့္အျခားသူတို႕အားမထိခိုက္ျခင္း။

လွဴတန္းပုံ (၈) မ်ိဳး
၁။ အာသဇၨဒါန - ေရာက္ဆဲခဏ၌ ေပးလွဴျခင္း၊
၂။ ဘယဒါန - သူတစ္ပါးတို႕ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းေဘး ၊ အပါယ္ေဘးတို႕ကို ေၾကာက္ရြံ႕၍လွဴျခင္း၊
၃။ အတီတာေပကၡဒါန - ငါ့အား ပစၥည္း၀တၳဳုကို ေပးဘူူးေသာသူဟု ႏွလံုးသြင္း၍ ေပးလွဴျခင္း၊
၄။ အနာဂတာေပကၡဒါန - ဤပုဂိၢိဳလ္အား ယခုလွဴလွ်င္ ေနာင္ငါ့အား တစ္စံုတစ္ခုေသာ ၀တၳဳကို ေပးလတၱံ႕........ ဟုႏွလံုးသြင္း၍ေပးလွဴျခင္း၊
၅။ သာဟုဒါန - ဒါနဟူသည္ ပညာရွိတို႕ ခ်ီးမြမ္းအပ္ေသာေၾကာင့္ ေကာင္း၏ဟု ႏွလံုးသြင္း၍ ေပးလွဴျခင္း၊
၆။ နာရဟဒါန - စားႏိုင္ေသာသူသည္ ၊ မစားႏိုင္ေသာသူ ( မစားရသူ ) အားမေပးပဲ မေနထိုက္ဟု ေပးလွဴျခင္း ၊
၇။ အဗၻဳဂၢစၧဒါန - ဤအလွဴကိုေပးလွဴသည္ရွိေသာ္ ေကာင္းေသာေက်ာ္ေစာသံသည္ လႊမ္းမိုး၍ တက္လတၱံ႕ .. ဟုႏွလံုးသြင္း၍ေပးလွဴျခင္း၊
၈။ စိတၱာလကၤာရဒါန - ၀ိပႆနာ စိတ္၏တန္ဆာ အၿခံအရံ အက်ိဳးငွာ ေပးလွဴျခင္း။

ကာလဒါန ( ၅ ) ပါး
၁။ အာဂႏၱဳက ဒါန ... ဧည့္သည္ျဖစ္ေသာ ရဟန္းကိုလွဴျခင္း၊
၂။ ဂမိက ဒါန ... ခရီးသြားျဖစ္ေသာ ရဟန္းကိုလွဴျခင္း၊
၃။ ဂိလာန ဒါန ... နာဖ်ားေသာ ရဟန္းကိုလွဴျခင္း၊
၄။ ဒုဗၻိကၡဒါန ... ငတ္မြတ္ရွားပါးေသာ ကာလ၌ လွဴဒါန္းျခင္း၊
၅။ န၀သႆ န၀ဖလ ဒါန ... ေကာက္ဦး ၊ သစ္သီးဦးတို႕ကို လွဴဒါန္းျခင္း။


အလွဴခံပုဂိၢဳလ္(၁၄)ဦး
(၁)တိရစၧာန္
(၂)သီလမရွိေသာပုဂိၢဳလ္
(၃)သီလရွိေသာပုဂိၢဳလ္
(၄)စ်ာန္ရပုဂိၢဳလ္
(၅)ေသာတပတၱိမဂၢဠာန္ပုဂိၢဳလ္
(၆)ေသာတပတၱိဖလဠာန္ပုဂိၢဳလ္
(၇)သကဒါဂါမိမဂၢဠာန္ပုဂိၢဳလ္
(၈)သကဒါဂါမိဖလဠာန္ပုဂိၢဳလ္
(၉)အနာဂါမိမဂၢဠာန္ပုဂိၢဳလ္
(၁၀)အနာဂါမိဖလဠာန္ပုဂိၢဳလ္
(၁၁)အရမာတၱမဂၢဠာန္ပုဂိၢဳလ္
(၁၂)အရမာတၱဖလဠာန္ပုဂိၢဳလ္
(၁၃)ပေစၥကဗုဒၶါ
(၁၄)ျမတ္စြာဘုရားရွင္ တို႕ၿဖစ္ပါတယ္ ။

အက်ိဳးၾကီးေသာ ဒါနျဖစ္ရန္ -
အလွႈရွင္ဘက္မွရိွရမည့္ အဂၤါရပ္(၃)ရပ္
(၁) မလွႈမီ ေရွ႕အဖို႔က ၾကိဳတင္၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊
(၂) လွႈဆဲအခါမွာ စိတ္ေစတနာေကာင္းစြာ ၾကည္လင္ျခင္း၊
(၃) လွႈဒါန္းျပီးေနာက္ နွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ေသာစိတ္ရွိျခင္း

အလွဴခံဘက္မွရိွရမည့္ အဂၤါရပ္(၃)ရပ္
(၁) ရာဂကင္းျပီးသူ (သို႔မဟုတ္) ရာဂကင္းရန္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနသူ ျဖစ္ျခင္း၊
(၂) ေဒါသကင္းျပီးသူ (သို႔မဟုတ္) ေဒါသကင္းရန္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနသူ ျဖစ္ျခင္း၊
(၃) ေမာဟကင္းျပီးသူ (သို႔မဟုတ္) ေမာဟကင္းရန္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနသူ ျဖစ္ျခင္း

အျပည့္အစုံအားျဖင့္-
(၁) အလွႈဒါယကာ သီလရွိ၍ ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္ျခင္း၊
(၂) အလွႈခံပုဂၢိဳလ္ကလည္း သီလရွိ၍ ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္ျခင္း၊
(၃) လွႈဖြယ္၀တၳဳကလည္း တရားသျဖင့္ ရွာမွီး၍ ရအပ္သည့္ ဓမၼိယလဒၶပစၥည္း ျဖစ္ျခင္း၊
(၄) ေပးလွႈသူသည္ ေစတနာသံုးတန္ ထက္သန္ျခင္း၊
(၅) ကံ, ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္မႈသဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း တို႔ျဖစ္သည္။

Read More!

လယ္တီဆရာဘုရားႀကီး၏ ေန႔စဥ္ပြါးဂါထာေတာ္

ေန႔စဥ္ပြားပါ ဤငါးျဖာ

၁။ ငါသည္ အိုျခင္းသေဘာ ရွိသည္ျဖစ္၏။ အိုျခင္း သေဘာတရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။

၂။ ငါသည္ နာျခင္းသေဘာ ရွိသည္ျဖစ္၏။ နာျခင္း သေဘာတရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။

၃။ ငါသည္ ေသျခင္းသေဘာ ရွိသည္ျဖစ္၏။ ေသျခင္း သေဘာတရားကို မလြန္ဆန္နိဳင္။

၄။ ငါ့အား ခပ္သိမ္းေသာ ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ေသာ အေဆြအမ်ိဳး၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သူတို ့ႏွင့္

အရပ္တစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ရွင္ကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ပါးသို ့ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ေသကြဲ

ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္တတ္ေခ်၏။

၅။ ငါသည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ အေမြခံရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္

အေဆြအမ်ိဳးရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ ကိုးကြယ္လဲေလ်ာင္းရာ ရွိသည္ ျဖစ္၏။ ေကာင္းသည္လည္း ျဖစ္ေသာ၊

မေကာင္းသည္လည္း ျဖစ္ေသာ အၾကင္ကံကို ျပဳအံ့။ ထိုျပဳေသာ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈကံ၏ ေကာင္းေမြ

ဆိုးေမြခံသည္ျဖစ္ရအံ့။

လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဆံုးမစာ

Read More!

လူ႔ဘ၀ ရခိုက္ေလးမွာ.......

ခ်စ္သားတို႔၊ `သတၱ၀ါအေပါင္းတို႔သည္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ အခြင့္႐ွိ၏´ ဟူ၍ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ မ႐ွိေသာ ပုထုဇဥ္သည္ ေျပာဆိုေနတတ္ေပ၏။ ထိုသူသည္ လုပ္ပိုင္ခြင့္႐ွိသည္ကိုက၎၊ အခြင့္မ႐ွိသည္ကို၎ မသိေခ်။
ျမတ္ေသာအက်င့္ျဖင့္ေနထိုင္ရင္ အခြင့္မဟုတ္ေသာ တရားတို႔ကား ဤ ၈ မ်ဳိးတုိ႔တည္း .....

ေလာက၌ ဂုဏ္ေတာ္ ကိုးပါႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဘုရား႐ွင္သည္ ပြင့္ထြန္းေပၚလာ၏၊ ကိေလသာမီးၿငိမ္းေစျခင္းကိစၥကိုလည္း ေဆာင္႐ြက္ေပးေတာ္မူ၏။
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ျမတ္တို႔ကိုလည္း ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပေပး၏ ......
၁၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ကား ငရဲသို႔ ေရာက္ေန၏။

၂၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ကား တိရစၧာန္ဘ၀သို႔ ေရာက္ေန၏။

၃၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ကား ၿပိတၱာဘ၀သို႔ ေရာက္ေန၏၊

၄၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ကား သက္တမ္းအလြန္႐ွည္ေသာ အသညသတ္ျဗဟၼာျပည္သို႔ ေရာက္ေန၏၊

၅၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ကား တိုင္းစြန္ျပည္စြန္ ဇနပုဒ္အရပ္၌ လူျဖစ္ေန၏၊ လူ႐ိုင္းမ်ဳိတို႔းတြင္ ျဖစ္ေန၏၊

၆၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ကား မွားယြင္းတဲ့ခံယူခ်က္၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ ဒႆနအျမင္႐ွိသူ ျဖစ္ေန၏၊

၇၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ကား ပညာမ႐ွိသူ၊ မိုက္မဲသူ၊ ဆြံ႕အသူ ျဖစ္ေန၏၊

၈၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ကား မဇၥ်ိမတိုင္းတြင္ ေမြးဖြားလာ၏၊ ပညာလည္း႐ွိ၏ မိုက္မဲမႈလည္းမ႐ွိ၊ ဆြံ႕အသူလည္း မဟုတ္၊ ေကာင္းစြာေျပာအပ္ေသာစကား မေကာင္းစြာေျပာၾကားအပ္ေသာ စကားတို႔ကိုလည္း ေကာင္းမြန္စြာသိ၏၊ သို႔ရာတြင္ ဘုရား႐ွင္သည္ကား ပြင့္ထြန္းမေပၚလာေပ၊ ေလာကမွ လြတ္ေျမာက္ရာ တရားေတာ္မ်ားကိုလည္း မေဟာၾကားေပ။

(အဂၤုတၳိဳရ္၊ တတြဲ၊ pg 60၊ အကၡဏသုတ္)

Read More!

ဘ၀ဆည္းဆာႏွင့္က်င့္စဥ္တရား

အေရးအႀကီးဆံုးအလုပ္

အေရးအႀကီးဆံုးက ရုပ္နာမ္တရားကို အမွန္သိေအာင္႐ႈမွတ္ေနဖို႔ပါပဲ

ဘယ္ေလာက္ပဲ စားရစားရ တစ္၀မ္း၀ရုံပဲ။

ဘယ္ေလာက္ပဲ ၀တ္ရ၀တ္ရ အေရျပားဖံုးရုံပဲ။

ဘယ္ေလာက္ပဲ အိပ္ရအိပ္ရ တစ္ကိုယ္စာကေလးပဲ။

သတိပဌာန္အမွတ္ႏွင့္ေနမွ အေသတတ္အေသေကာင္းမည္။

အေသတတ္အေသေကာင္းမွ ဘ၀ကူးဂတိ အထူးေကာင္းမည္။

အမွန္တရားလက္ကိုင္ထား မလားအပါယ္ေသခ်ာတယ္။


တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္း

စိတ္အညစ္အေၾကးမ်ား ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္ရန္

စိုးရိမ္ပူေဆြး ငိုေႂကြးတို႔ကို လြန္ေျမာက္ေစရန္

ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းတို႔ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရန္

မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳရန္

တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ လမ္းမွန္သည္ကား

သတိပဌာန္ ၀ိပႆနာလမ္းပင္တည္း။


အထက္ဆံုးလက္နက္

အဏုျမဴထက္ အစြမ္းထက္တာ စိတ္တန္ခိုး၊

စိတ္တန္ခိုးကို အထိေရာက္ဆံုးအသံုးခ်တာ ၀ိပႆနာ၊

၀ိပႆနာ႐ႈပြားပါက

ေရာဂါေပ်ာက္ကင္း၊ စိတ္ညစ္ကင္း၊ လက္ငင္းခ်မ္းသာသည္။

ကာယစိတၱ၊ သုခလြန္ဘိ၊ သႏၱိခ်မ္းသာ၊

မဂ္ဖိုလ္ပါ ေသခ်ာရလိမ့္မည္။


ဓေမၼာသဓေဆး

ေရာဂါႏွစ္သင္း ေပ်ာက္ကင္းလိုလွ်င္

ရွင္ေတာ္ေဖာ္ေပး တရားေဆးကိုပင္

႐ႈမွတ္ပြားမ်ား ေသာက္ျငားတြင္တြင္

အမွန္မလြဲ ေပ်ာက္ျမဲေရာဂါစင္

ေဘးဘယ ေအးျမစိတ္ၾကည္လင္။


*ရုပ္ကိုသာျပင္ နာမ္မျပင္၊ ရုပ္သြင္မလွ နာမ္မလွ။

နာမ္ကိုသာျပင္ ရုပ္မျပင္၊ နာမ္စဥ္လည္းလွ ရုပ္လည္းလွ။

နာမ္ဓာတ္ေပၚတြင္ ဉာဏ္ဓာတ္ယွဥ္၊ လိုလွ်င္ခဏ နိဗၺာန္ရ။

*ရုပ္လွ စိတ္လွ အလွႏွစ္သြယ္၊ ဘယ္အလွကိုျပင္ၾကမယ္။

ရုပ္အလွျပင္က အပါယ္က်၊ စိတ္အလွျပင္က နိဗၺန္ရ။

မမွားရေအာင္ သတိေဆာင္၊ ေယာဂီေမာင္မယ္ ျပင္ၾကစိတ္ကိုကြယ္။


၀ိပႆနာတရားရဲ႕အက်ိဳးေက်းဇူး

ညည္းညဴမရွိ၊ သတိမေမ့၊ခ်ိန္ေန႔သိျပန္၊

မ်က္လန္ေၾကာဆြဲ၊ မရွိဘဲႏွင့္၊

ေသလည္းမေတာင့္တင္း၊ ပုပ္နံ႔ကင္းသည္၊

က်ိဳးရင္း၀ိပႆနာ၊ တန္ခိုးတည္း။


သတိပဌာန္၀န္ခံခ်က္

သတိပဌာန္ စမၼစက္ကို ၀န္ခံခ်က္ႏွင့္ တို႔ျမတ္စြာ၊

ေဟာမိန္႔ပံုမွာ ထိုတရားကိုျဖစ္ပြားေစတဲ့ ရွင္လူမွာ၊

အလြန္ၾကာလွ်င္ ခုနစ္ႏွစ္ႏွင့္ ရဟႏၱာစစ္ျဖစ္ႏိုင္တာ၊

စြဲမူက်န္ေတာင္ နာဂါမ္ေလာက္ေတာ့ ဆိုက္ေရာက္မယ္တဲ့ ဧကန္ပါ။

ျမန္သူဆိုလွ်င္ ခုနစ္ရက္ႏွင့္ ထိုမဂ္ဖိုလ္ကို ရႏိုင္မွာ၊

ရဲ၀ံ့ခိုင္မာ ၀န္ခံခ်က္နဲ႔ ဓမၼစက္ကိုေဟာခဲ့တာ၊

နိဗၺာန္လုိသူ မယံုမွားနဲ႔ ျမတ္ဘုရားကို ယံုၾကည္ပါ။

သတိပဌာန္ ကုိယ့္သႏၱာန္ အျမန္ပြားေစရာ၊

သို႔ပြားေစမွ နိဗၺာန္ရ မုခ်ေအးၿငိမ္းမွာ။


သီလက မေဆာင္ႏွင္းေပးႏိုင္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာဟူသည္မရွိ။

ခႏၱီေမတၱာတို႔က မတြန္းလွန္ႏိုင္ေသာ ေဘးရန္အႏၱရာယ္ဟူသည္မရွိ။

ဇြဲ၀ီရိယက အေအာင္ျမင္ေသာ အေရးကိစၥဟူ၍လည္းမရွိေခ်။



ဤကိုယ္ကာယ၊ တစ္လံမွ်၌၊ ႏွစ္၀နာမ္ရုပ္၊ ျဖစ္၍ခ်ဳပ္၏။

ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး၊ အလြတ္ထား၍၊ ဤကားလိပ္ျပာ၊ ဤကားငါႏွင့္

ဤမွာဇီ၀၊ ဤအတၱဟု၊ ၫႊန္ျပဖို႔ရာ၊ မရွိပါသည္၊

ခႏၶာနာမ္ရုပ္မွ်ပါတကား။

နာမ္ရုပ္တရား၊ ဤႏွစ္ပါးလည္း၊ ရွည္လ်ားကာလ၊ မတည္ၾကဘဲ၊

ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၍၊ ႏွိပ္စက္ျခင္းရာ၊ လိုမပါဘူး၊

သဘာ၀အား၊ ဤသံုးပါးေၾကာင့္၊ ျဖစ္ပြားသမွ်၊ အနိစၥသည္၊

ဒုကၡအနတၱပါတကား။



ငါးပါးအာရုံဘင္အစု၊ ခင္မူနဲ႔ေန႔ကုန္၊

နင္ယခုေမ့ပံုလို ေတြ႔မၾကံဳစခန္း၊

ပါယ္ေလး၀ေသာကဘံုမွာ၊ ေမ်ာရရုံရွိေတာ့ခမန္း၊

ေအာက္၀ီစိေသာင္းအငူမွာ၊ ေခါင္းမျပဴစတမ္း၊

ႏွစ္အရွည္ နစ္မည့္လမ္းကိုလ၊ နင္ေမွ်ာ္စမ္းနင့္ကို

လယ္တီဆရာေတာ္



စိတ္အညစ္ေၾကးကို ကင္းေစလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။

ပူေဆြးမူကို လြန္ေျမာက္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။

ငိုေႂကြးမႈကို လြန္ေျမာက္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။

ကိုယ္ဆင္းရဲကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။

စိတ္ဆင္းရဲကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။

အရိယာမဂ္ကို ရခ်င္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။

နိဗၺာန္နန္းကို ေရာက္ခ်င္လို၊ သတိပဌာန္လမ္းကို လိုက္ရမယ္။


ပစၥည္းရွာအလုပ္ႏွင့္၊ ေန႔ပုပ္လို႔ရက္ကုန္၊

နစ္ေမ်ာလို႔ အသက္ကုန္တယ္၊ တြက္ပံုျဖင့္မေကာင္း၊

ခုလိုႏွင့္ သံသာေဗြမွာ၊ ခႏၶာေတြ မ်ားခဲ့စေကာင္း။

အသက္ေမြးမႈစခန္းပိုေအာင္၊ ၀မ္းကိုသာနင္ေက်ာင္း။

ေလးဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ေႏွာင္းခါမွ၊ သူႂကြယ္ေလာင္းလုပ္ခ်င္။

မိုးကုန္ၿပီ ထြန္မခ်ခ်င္ႏွင့္၊႐ြံစရာမ်ားဖို႔ျဖစ္အင္။ ။

ႏြားအိုႀကီး အေမာ့သင္သလို၊ မေလွ်ာ့လွ်င္ ဘ၀ဆံုးရွာေတာ့၊

အစတံုးနင့္အဆင္၊ လြဲဖို႔သာျပင္၊ တရားသို႔မသက္၀င္လွ်င္၊

အခက္နင္ၾကံဳေတြ႔လိမ့္ေလး………..တဲ့။ ။


ဂႏၶာ႐ံုဆရာေတာ္ရ႕ဲ လကၤာ

အုိးမဖုတ္ခင္ အုိးလုပ္စဥ္၀ယ္

အုိးတြင္ႏွိပ္ခတ္ တံဆိပ္မွတ္က

မျပတ္မစဲ အုိးပင္ကြဲလည္း

အၿမဲမေသြ တည္ရွိေနသုိ႔

ထုိထုိေသြးသား ကေလးမ်ားသုိ႔

ဘုရားတံဆိပ္ ဘာသာစိတ္ကုိ

ခပ္ႏွိပ္ႏိုင္မွ သက္ဆံုးက်ေအာင္

ဗုဒၶ၀ါဒီ စြဲ၍တည္မည္

ကုိယ္စီတံဆိပ္ ခပ္ႏွိပ္ေသာ၀္။ ။

Read More!

စကၤာပူတြင္ က်င္းပေသာ ဆရာေတာ္အရွင္ပုညနႏၵ၏ တရားပြဲတြင္ၿဖန္.ေ၀ေသာ တရားဓမၼမ်ား








Read More!

သဲအင္းဂူဆရာေတာ္-မဂ္ေပါက္ဖိုလ္၀င္နိဗၺာန္ အၿမင္(၄)
























































Read More!

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP