တံခါးေၿခာက္ေပါက္မွ စိတ္ၿဖစ္ေပၚပုံ (သို.) သိမႈၿဖစ္ပုံ

ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ အေၾကာင္း အက်ိဳးၿဖတ္ရာတြင္၄င္းစိတ္ေပၚတြင္ တင္ေနေသာ ဒိ႒ိိကို္သတ္္ရာတြင္ တံခါးေၿခာက္ေပါက္မွ စိတ္ၿဖစ္ေပၚပုံ (သို.) သိမႈၿဖစ္ပုံတို.ကို နားလည္ဖို.အေရးၾကီးေသာ ေၾကာင္.မဟာစည္္ဆရာေတာ္ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မွ တင္ၿပထားပါ၏

ျမင္သိမႈျဖစ္ပုံ

မ်က္စိ,အဆင္း, အလင္း, ႏွလုံးသြင္းမႈ ဤေလးခု႐ွိမွ ျမင္သိမႈ ျဖစ္သည္
အဲဒီေလးခု ညီညြတ္မွ ျမင္သိမႈျဖစ္တယ္၊ ဒီအထဲက တစ္ခုခုမ႐ွိဘူးဆုိရင္ ျမင္သိမႈ မျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ မ်က္စိမ႐ွိရင္လည္း မျမင္ႏုိင္ဘူး၊ အဆင္းမ႐ွိရင္လည္း မျမင္ႏုိင္ဘူး၊ မ်က္စိနဲ႔အဆင္း ႐ွိေနေပမယ့္ အလင္းမ႐ွိရင္လည္း မျမင္ႏုိင္ဘူး၊ အဲဒါေတြအားလုံး႐ွိေပမယ့္ အဆင္းဆီကုိ ကုိယ္က ႏွလုံး မသြင္းဘဲ ဒီျပင္ဟာေတြကုိ ႏွလုံးသြင္းၿပီးေတာ့စဥ္းစားေတြးေတာေနမယ္ဆုိရင္လည္းမျမင္ ႏုိင္ဘူး၊ အဲဒါ မ်က္စိ, အဆင္း, အလင္း, ႏွလုံးသြင္းမႈ ဤေလးခု႐ွိမွ ျမင္သိမႈျဖစ္တယ္၊ ဒါကေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ႐ႈရင္း ႐ႈရင္းနဲ႔ သိေနတာပဲ။

ၾကားသိမႈျဖစ္ပုံ

ၿပီးေတာ့ နားရယ္၊ အသံရယ္၊ အာကာသ တဲ့၊ နားနဲ႔အသံကေတာ့ မ်က္စိနဲ႔ အဆင္းလုိပဲ၊ အလင္းေနရာမွာေတာ့ ဒီမွာအာကာသ၀င္လာတယ္၊ အာကာသဆုိတာ ဟုိအထက္ေကာင္းကင္ႀကီးကုိ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ ဟင္းလင္းျပင္ကုိေျပာတာ၊ နားနဲ႔အသံ႐ွိေနေပမယ့္ နားနဲ႔အသံအၾကားမွာဟင္း လင္းျပင္ အၾကားအေပါက္မ႐ွိရင္ မၾကားရဘူး၊ နားနဲ႔အသံၾကားမွာဟင္းလင္းျပင္ အာကာသဆုိတာ ႐ွိပါမွ နားကအသံကုိ ၾကားႏုိင္တယ္၊ ဒီမွာ နားအသံဟင္းလင္းလုိ႔ ႐ွိေနတယ္၊ တယ္ေနရာမက်တာ နဲ႔ အာကာသအမည္နဲ႔ သုံးလုိက္ရတယ္၊ အာကာသဆုိလည္းပဲ နားလည္သေဘာေပါက္မွာပါပဲ၊ႏွလုံးသြင္း ႐ွိဖုိ႔လည္းလုိပါတယ္၊ ႏွလုံးသြင္းမႈ မ႐ွိရင္လည္း အသံကုိမၾကားဘူး၊ တစ္ခါခါ စာပါေရးေန တဲ့အခါဆုိ ရင္ ေဘးနားက လာေျပာတာေတာင္ မၾကားဘူး၊ တစ္ခါတစ္ခါ နာရီတီးတာလည္း မၾကားလုိက္ဘူး၊ တရားမွတ္လုိ႔ ေကာင္းလုိ႔ တရားကုိ ႏွလုံးသြင္းေနတဲ့အခါ အသံကုိ ႏွလုံးမသြင္းလုိ႔ ေဘးက အသံေတြ ႐ွိေနေပမယ့္ မၾကားဘူး၊ အဲဒီလုိပဲ ႏွလုံးသြင္းမႈ ကလည္း အေရးႀကီးတယ္၊ အဲဒါ ဆုိရမယ္။
နား၊ အသံ၊ အာကာသ၊ ႏွလုံးသြင္းမႈ-ဤေလးခု႐ွိမွ ၾကားသိမႈ ျဖစ္သည္
အဲဒီ အေၾကာင္းေလးခုစလုံး ျပည့္စုံမွ နားက အသံကုိၾကားသိတယ္၊ အဲဒီအေၾကာင္းေလးခုထဲက တစ္ခုခုလုိေနရင္ၾကားသိမႈ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ နားေလးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ နားလုံးလုံးပ်က္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဆုိရင္ ဘာမွ မၾကားရဘူး၊အသံမ႐ွိရင္ၾကားလုိ႔မျဖစ္ဘူး၊ နည္းနည္းေလာက္မွ အေပါက္အ ၾကား အာကာသမ႐ွိရင္လည္း မၾကားရဘူး၊ ဂ႐ုစိုက္ၿပီးႏွလုံးသြင္းမႈမ႐ွိရင္လည္း မၾကားရဘူး။

နံသိမႈျဖစ္ပုံ

အနံ႔နံရာမွာလည္း အေၾကာင္းအဂၤါေတြ ႐ွိတာပါပဲ၊ ႏွာေခါင္းအနံ႔ ေဆာင္ေလ ႏွလုံးသြင္းမႈ- ဤေလးခု႐ွိမွ နံသိမႈျဖစ္သည္တဲ့၊ ႏွာေခါင္းလည္း႐ွိမွ အနံ႔လည္း႐ွိမွ အနံ႔မ႐ွိရင္လည္း မနံႏုိင္ဘူး၊ ႏွာေခါင္းမ႐ွိရင္လည္း မနံႏုိင္ဘူး၊ ႏွာေခါင္းမ႐ွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ႐ွားပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၃၀-ေက်ာ္ ၄၀ေလာက္တုန္းက ကုိယ္ေတာ္တစ္ပါးေတြ႕ရဖူးတယ္၊ အရင္ကလည္း ေျပာခဲ့ဖူးပါၿပီ၊ ေ႐ႊဘုိနယ္ပါပဲ၊ ဆိပ္ခြန္ကေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ေနတဲ့ ဆိပ္ခြန္ေက်ာင္းမွာပဲ လာၿပီးေတာ့ ေနပါတယ္၊ ဦးပဥၥင္းပါပဲ၊ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ထက္ အမ်ားႀကီးငယ္ပါတယ္၊ အဲဒီကုိယ္ေတာ္ တစ္ပါးဟာသူ႔မွာ အနံ႔မနံဘဲျဖစ္ေနတယ္၊ သူ႔အစ္ကုိေတြက သူအနံ႔နံေအာင္ဆုိၿပီးေတာ့ သူ႔ေခါင္းအုံးနားမွာ ေရေမႊးေတြ ဆြတ္ဖ်န္းထားတာေတာင္ ဘာမွ်မနံဘူး၊ ေမႊးလည္းမေမႊး ဘာနံ႔မွလည္းမနံဘူးတဲ့၊ႏွာေခါင္းပုံသဏၭာန္ ႐ွိေပမယ့္ နံႏုိင္တဲ့ ႏွာေခါင္းမ႐ွိလုိ႔ မနံတာပဲ၊ သိကၡာ၀ါ ေလးငါး၀ါေလာက္ပဲ ႐ွိပါေသးတယ္၊ သူ႔မွာနံႏုိင္တဲ့ ႏွာေခါင္းမ႐ွိေတာ့ ဘယ္လုိအနံ႔႐ွိတဲ့ ေနရာကုိပဲ သြားသြား မနံေတာ့ဘူးေပါ့ေလ။
နံသိဖုိ႔ေနရာမွာ သယ္ေဆာင္တဲ့ေလလည္း လုိပါတယ္၊ ႏွာေခါင္းထဲေရာက္ေအာင္ သယ္ေဆာင္ေပးတဲ့ ေလလဲ႐ွိရဦးမယ္၊ေလက သယ္ေဆာင္မေပးလုိ႔႐ွိရင္ အနံ႔ဟာ ႏွာေခါင္းထဲကုိ မေရာက္ႏုိင္ဘူး၊ အနံ႔႐ွိေနေပမယ့္ ႏွာေခါင္းထဲေရာက္မွသာ ႏွာေခါင္းက အနံ႔ကုိ နံသိႏုိင္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ႏွလုံးသြင္းလည္း ႐ွိပါမွပဲ၊ ႏွလုံးသြင္းမႈ မ႐ွိရင္ မနံႏုိင္ပါဘူး၊ ဒီျပင္အာ႐ုံတစ္ခုခုကုိ စူးစုိက္ေနလုိ႔ ႏွလုံးမသြင္းမိရင္ အနံ႔နံတယ္လုိ႔ မသိပါဘူး၊ ဒါကုိလည္း ဆုိၾကမယ္။
ႏွာေခါင္း, အနံ႔, သယ္ေဆာင္ေလ, ႏွလုံးသြင္းမႈ, ဤေလးခု႐ွိမွနံသိမႈျဖစ္သည္
ဒါက နံသိမႈျဖစ္တဲ့အခါ ဒီလုိ အေၾကာင္းေတြ႐ွိတယ္ဆုိတာ သိဖုိ႔ပါပဲ၊ ဒီနံသိမႈက ဃာန၀ိညာဥ္တဲ့၊ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ ႐ွိရတယ္။

အရသာသိမႈျဖစ္ပုံ

ဃာန၀ိညာဥ္ဟာ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးအတုိင္း ေလးပါး႐ွိတယ္ဆုိတာ မွတ္ထားၾကရမယ္၊ အေၾကာင္းမဲ့ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ အက်ဳိးရယ္လုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာရင္ အေၾကာင္းဆုိတာ ႐ွိတာခ်ည္းပဲ။စားသိမႈဆုိတာကလည္း လွ်ာမေကာင္း ရင္ အရသာကုိ မသိႏုိင္ဘူး၊ လွ်ာမေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အင္မတန္႐ွားပါတယ္၊တစ္ခါတစ္ရံ လွ်ာပ်က္ေနတာကေတာ့ ႐ွိပါတယ္။ လုံးလုံးမေကာင္းတာကေတာ့ မ႐ွိသေလာက္ပါပဲ၊ အရသာလည္း႐ွိမွ အဲဒီ အရသာကလည္း လွ်ာေပၚကုိ ေရာက္လာပါမွၿပီးေတာ့ အစုိရည္ေလးလည္း႐ွိမွ လွ်ာက အစုိရည္နဲ႔ေရာသြားရမယ္၊ အစုိရည္မ႐ွိဘဲ ေျခာက္ေနတဲ့ဟာ ဆုိရင္ေတာ့ အရသာမေပၚဘူး၊ အရသာ ကလည္း အစုိရည္႐ွိလုိ႔ လွ်ာကအစုိရည္နဲ႔ေရာမိၿပီဆုိရင္ အဲဒါ အရသာ ေပၚလာႏုိင္ပါတယ္၊ ႏွလုံးသြင္း ကေတာ့ ႐ွိရမွာပဲ၊ မ႐ွိလုိ႔ မျဖစ္ဘူး၊ ဒါကုိလည္းဆုိၾကမယ္။
လွ်ာ, အရသာ, အစုိအရည္ ႏွလုံးသြင္းမႈ၊ ဤေလးခု႐ွိမွအရသာသိမႈ ျဖစ္သည္


အေတြ႕အထိသိမႈျဖစ္ပုံ

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကုိယ္က အေတြ႕အထိတဲ့၊ သူကလည္းပဲ အေၾကာင္းေလးပါးဆုံမွ ျဖစ္တယ္၊ ဒါက ကုိယ္အၾကည္တဲ့၊ကုိယ္ဆုိရင္ အေကာင္အထည္ႀကီးမွတ္ေနမွာစုိးလုိ႔ အၾကည္ေလးထည့္လုိက္ရေသး တယ္၊ ဒီျပင္ ဆုိခဲ့တာေတြလည္း အၾကည္ေတြခ်ည္းပါပဲ၊ မ်က္စိအၾကည္၊ နားအၾကည္၊ႏွာေခါင္းအ ၾကည္၊ လွ်ာအၾကည္ အဲဒါေတြလည္း အၾကည္ေတြခ်ည္းပါပဲ၊ အဲဒါေတြကေတာ့ မ်က္စိစသည္ဆုိလုိက္ ရင္ သေဘာေပါက္တယ္၊ နားလည္တယ္၊ ကုိယ္က်ေတာ့ အေကာင္ႀကီး လုိက္မွတ္ေနမွာစုိးလုိ႔ ကုိယ္အ ၾကည္လုိ႔ ထည့္ေျပာလုိက္ရတယ္၊ ကာယပသာဒ႐ုပ္အၾကည္ေလးေတြဆုိတာ ေနရာတကာမွာ႐ွိတယ္၊ အဲဒါကုိမ်က္စိနဲ႔ မျမင္ေကာင္းပါဘူး၊ အင္မတန္သိမ္ေမြ႕တဲ့ သေဘာေလးေတြပါပဲ၊ တစ္ကုိယ္လုံး အႏွံ႔အျပား ေနရာတုိင္းမွာ ႐ွိတယ္၊အတြင္းေရာ၊ အျပင္ေရာ၊ အေၾကာေရာ၊ အသားေရာ၊ တစ္ကုိယ္ လုံးပါပဲ၊ ေဆးဘက္က ဆရာ၀န္ေတြကေတာ့ အေတြ႕အထိကုိသိတဲ့ အာ႐ုံေၾကာေလးဆုိတာ ႐ွိတယ္၊ အဲဒီအာ႐ုံေၾကာတေလွ်ာက္မွာ ကုိယ္႐ုပ္အၾကည္ေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔ၿပီးေတာ့ တည္ေနတယ္လုိ႔ဒီလုိဆုိရမွာပဲ၊ ထိစရာလည္း႐ွိမွတဲ့၊ ထိစရာမ႐ွိရင္လည္း မသိႏုိင္ဘူး၊ အမာခံေလးလည္း ႐ွိမယ္၊ အဲဒါပထ၀ီဓာတ္ ေခၚတယ္၊

ပထ၀ီဓာတ္ အမာခံကေလးက ကုိယ္အၾကည္ရဲ႕ တည္ရာျဖစ္တဲ့ အမာခံကေလးေပါ့ေလ၊ ၿပီးေတာ့ ႏွလုံးသြင္းမႈလည္း႐ွိရမွာပဲ၊ကုိယ္အၾကည္႐ုပ္မ႐ွိတဲ့ ေနရာေတြဆုိတာလည္း ႐ွိေသးတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ အသားအေရေျခာက္ေနတဲ့ ေနရာေတြလက္သည္းဖ်ား ေျခသည္းဖ်ားေတြ ထုံက်ဥ္ေနတဲ့ ေနရာေတြ၊ အဲဒီ ေနရာေတြမွာ ထိေပမယ္လုိ႔ မသိႏုိင္ဘူး၊ ႏွလုံးသြင္းမႈဆုိတာကေတာ့ ႐ွိရမွာခ်ည္းပဲ၊ ထိေပမယ္လုိ႔ ႏွလုံးသြင္းမႈမ႐ွိရင္လည္း မသိႏုိင္ပါဘူး၊ ျမင္တာ ၾကားတာေတြကုိ အာ႐ုံစူးစုိက္ေနလုိ႔ ႏွလုံးမသြင္းမိ ရင္ ထိေပမယ္လုိ႔လည္း မသိႏုိင္ဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္ ကုိယ္အၾကည္ထိစရာ အမာခံ ႏွလုံးသြင္းမႈ ဤေလးခု႐ွိမွ ထိသိမႈျဖစ္တယ္၊ ကုိင္း-ဆုိၾကရမယ္။
ကုိယ္အၾကည္, ထိစရာ, အမာခံ, ႏွလုံးသြင္းမႈ၊ ဤေလးခု႐ွိမွ ထိသိမႈျဖစ္သည္
အဲဒီမွာ ထိစရာဆုိတာက သုံးမ်ဳိး႐ွိတယ္၊ ပထ၀ီဓာတ္ကတစ္မ်ဳိး၊ ေတေဇာဓာတ္ကတစ္မ်ဳိး၊ ၀ါေယာဓာတ္ကတစ္မ်ဳိး၊အဲဒီသုံးမ်ဳိးပါပဲ၊ ပထ၀ီေဖာ႒ဗၺ ေတေဇာေဖာ႒ဗၺ ၀ါေယာေဖာ႒ဗၺ-လုိ႔လည္းေခၚတယ္၊ ပထ၀ီဓာတ္ဆုိတာကုိလည္း ႏွစ္မ်ဳိးခြဲျခားထားေသးတယ္၊ ခက္မာပထ၀ီ ႏူးညံ့ပထ၀ီတဲ့၊ ဒီလုိႏွစ္မ်ဳိးခြဲျခား ထားတယ္၊ ႏူးညံ့တာကုိေထာက္ရင္ သူ႔ထက္ၾကမ္းတမ္းတာကုိ ခက္မာပထ၀ီလုိ႔ဆုိရတယ္၊ ၾကမ္းတမ္းတာကုိ ေထာက္ၿပီးေတာ့လည္း သူ႔ထက္ႏူးညံ့တာကုိ ႏူးညံ့ပထ၀ီလုိ႔ ဆုိရတယ္၊သူတုိ႔ႏွစ္မ်ဳိးကေတာ့ အရင္းပုိင္း အဖ်ားပုိင္းလုိပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ႏူးညံ့တာလည္း ပထ၀ီဓာတ္၊ ၾကမ္းတမ္းတာလည္း ပထ၀ီဓာတ္ပဲ။
ခုတင္ကုိ စမ္းၾကည့္ရင္ ေတြ႕ရတာဟာ ၾကမ္းတမ္းတဲ့သေဘာ အမာခံသေဘာေတြပဲမ်ားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကုိခက္မာပထ၀ီလုိ႔ ေခၚတယ္၊ ေကာ႒ာသထဲက ဆံပင္ ေမြးညင္း၊ ေျခသည္းလက္သည္း၊ သြား၊ အေရ၊ အသား၊ အေၾကာ၊ အ႐ုိး၊ျခင္ဆီ၊ အညႇဳိ႕၊ ႏွလုံး၊ အသည္း၊ အေျမႇး၊ အျပင္၊ အဆုတ္၊ အူမ၊ အူသိမ္၊ အစာသစ္၊ အစာေဟာင္း၊ ဦးေႏွာက္တုိင္ေအာင္အားလုံး ၂၀-႐ွိပါတယ္၊ အဲဒါ ပထ၀ီေကာ႒ာ သေတြတဲ့၊ အဲဒီထဲမွာ ခက္မာၾကမ္းတမ္းတဲ့သေဘာေတြ႐ွိတာပဲ၊ ႏူးညံ့တာေတြလည္း ႐ွိတာပဲ။
ကတၱီပါတုိ႔၊ ၀ါဂြမ္းတုိ႔ အဲဒါေတြကေတာ့ ႏူးညံ့ပထ၀ီေတြ၊ ဒါလည္းပဲ ႏူးညံ့တယ္ ဆုိေပမယ္လုိ႔ မ်က္လုံးထဲ သြားထိလုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သူလည္း ၾကမ္းတမ္းတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ပထ၀ီဓာတ္ဆုိတာ ခက္မာၾကမ္းတမ္းတဲ့သေဘာ ႏူးညံ့တဲ့သေဘာ-တဲ့။
ေတေဇာဓာတ္ဆုိတာကေတာ့ ပူမႈ ေအးမႈပါပဲ၊ ပူေလာင္တာလည္း သူပဲ၊ ေအးတာလည္း သူပဲ၊ ေအးတာကုိေထာက္ဆၿပီး သူ႔ထက္ပူတာကုိ ပူတယ္၊ ပူတာကုိ ေထာက္ဆၿပီး သူ႔ထက္ေအးတာကုိ ေအးတယ္လုိ႔ဆုိရတာပဲ၊ အဲဒါဘယ္ေနရာမွာ ထင္႐ွားတုန္းဆုိေတာ့ ေရမွာထင္႐ွားပါတယ္၊ ပကတိေရဆုိရင္ ေအးတယ္၊ ေသာက္ေရအုိးထဲကေရဆုိရင္ ပုိၿပီးေတာင္ေအးေသးတယ္၊ ေသာက္ေရအုိးထဲကေရနဲ႔ အျပင္ကေရကုိ ႏႈိင္းစာၾကည့္ရင္ အျပင္ေရက နည္းနည္းေႏြးတယ္၊ မႏႈိင္းမစာဘဲ သူ႔ခ်ည္းဆုိရင္ေတာ့ ေအးတယ္လုိ႔ဆုိရမွာပဲ၊ ေသာက္ေရအုိးထဲကေရနဲ႔ ႏႈိင္းစာလုိက္ေတာ့ အျပင္ေရကပူတယ္၊ဒါေၾကာင့္ ပူတယ္၊ ေအးတယ္ဆုိတာ သေဘာအားျဖင့္ေတာ့ အတူတူပဲတဲ့၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေသာက္ေရအုိးထဲကေရ ေအးတယ္ဆုိေပမယ္လုိ႔ ေရခဲေရနဲ႔စာလုိက္ျပန္ေတာ့ ေရခဲေရက ပုိေအးတယ္၊ ေသာက္ေရထဲကေရက ေႏြးျပန္တယ္၊ ေရခဲေရကုိ ကုိင္မိလုိ႔လက္ေအးေနရင္ ပကတိေရတစ္ခုခုနဲ႔ အျမန္ေဆးခ်လုိက္တဲ့အခါ ခ်က္ခ်င္းေႏြးသြားတာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ အပူအေအး ဟူသမွ်ေတေဇာဓာတ္ခ်ည္းပါပဲ။
၀ါေယာဓာတ္ဆုိတာကေတာ့ ေထာက္ကန္ျခင္း၊ တြန္းကန္ျခင္း၊ ေတာင့္တျခင္း၊ လႈပ္႐ွားျခင္း သေဘာ႐ွိတယ္တဲ့၊ကုိယ္ထဲမွာ ေတာင့္တာတင္းတာ လႈပ္႐ွားတာေတြကုိ ေတြ႕ရတယ္၊ အဲဒါ ၀ါေယာဓါတ္ အေတြ႕အထိပါပဲ၊ ေဖာင္းတယ္ပိန္တယ္ ဒီလုိမွတ္တဲ့အခါမွာ ဗုိက္ထဲက ေတာင့္တာ တင္းတာ တြန္းကန္ လႈပ္႐ွားတာေတြ အဲဒါ အားလုံး၀ါေယာဓာတ္ေတြပါပဲ၊ ထုိင္တယ္ ထုိင္တယ္လုိ႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ကုိယ္ႀကီးေကာ့ၿပီးေတာ့ေနတာ အဲဒါဟာလည္း ၀ါေယာဓာတ္ပါပဲ၊ေဘာလုံးတုိ႔မွ ေလေခါင္းအုံးတုိ႔ ဒီလုိေတာင့္တင္းေနတာေတြ ေတာ္ေတာ္႐ွိပါတယ္၊ အဲဒါေတြအားလုံး ၀ါေယာဓာတ္ခ်ည္းပါပဲ၊ဒီေတာ့ ေတြ႕ထိစရာဆုိတာ ခက္မာတဲ့သေဘာ၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့သေဘာ၊ ႏူးညံ့တဲ့သေဘာ ပထ၀ီဓာတ္ တစ္မ်ဳိး၊ ေႏြးတာေအးတာ ဒီလုိသေဘာ႐ွိတဲ့ ေတေဇာဓာတ္က တစ္မ်ဳိး၊ ေတာင့္တင္းတာ တြန္းကန္တာ လႈပ္႐ွားတာ ဒီလုိသေဘာ႐ွိတဲ့၀ါေယာဓာတ္ကတစ္မ်ဳိး၊ ကုိယ္ထဲမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အျပင္ဘက္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီေတြ႕ထိစရာေတြကုိ သိရမယ္တဲ့၊ အမာခံဆုိတာကေတာ့ ကုိယ္အၾကည္႐ုပ္ရဲ႕ တည္ရာအမာခံပထ၀ီဓာတ္ပဲ၊ ဒါကေတာ့ မ႐ွိဘဲမေနဘူး၊ ႐ွိတာပဲကုိယ္အၾကည္, ထိစရာ,အမာခံ, ႏွလုံးသြင္းမႈ ဤေလးခု႐ွိမွ ထိသိမႈျဖစ္သည္တဲ့၊ ထိသိမႈေနရာမွာလည္း ဒီေလးခု႐ွိမွ ထိသိမႈျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ႀကံသိမႈျဖစ္ပုံ

ေနာက္ၿပီးေတာ့ စိတ္ကူးႀကံစည္မႈတဲ့၊ စိတ္ကူး ႀကံစည္မႈက်ေတာ့လည္းပဲ အေၾကာင္းေလးပါးပဲတဲ့၊ ဘာေတြတုန္းဆုိလုိ႔႐ွိရင္ ဘ၀င္စိတ္, ထင္ေပၚသည့္အာ႐ုံ, မွီရာ႐ုပ္, ႏွလုံးသြင္းမႈ ဤေလးခု႐ွိမွ ႀကံသိမႈျဖစ္တယ္တဲ့၊ အဲဒီ ေလးခုပါပဲ၊
အဲဘ၀င္စိတ္ဆုိေတာ့ မန-လုိ႔ ေခၚတယ္၊ ၀ီထိစိတ္ျဖစ္ရာမုိ႔လုိ႔ မေနာဒြါရလုိ႔လည္း ေခၚတယ္၊ ဘ၀င္စိတ္ဆုိတာ ႐ွိတာခ်ည္းပဲ၊ပုဂၢိဳလ္တုိင္းမွာပဲ ဒီဘ၀င္စိတ္က ႐ွိရတယ္၊ သူမ႐ွိလုိ႔မျဖစ္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔ဟာသူ အိပ္ေမာက်သလုိ အစဥ္မျပတ္ျဖစ္ေနတဲ့ဘ၀င္ဆုိရင္ ႀကံသိမႈ ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး၊ သူကေတာ့ အားနည္းေနတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္၊ ပဋိသေႏၶစိတ္က အာ႐ုံၪပတဲ့ကံ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ အာ႐ုံတစ္ခုခုကုိ အာ႐ုံၪပၿပီးေတာ့ ၿငိမ္သက္ေနတာပဲ၊ အဲ သူက အားနည္းတယ္တဲ့၊ ယခုေလာေလာဆယ္ျဖစ္ေနတဲ့ အာ႐ုံေတြကုိ ယူႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အားမ႐ွိဘူး၊ အားမေပးႏုိင္ဘူးတဲ့၊ အခုဘ၀င္စိတ္ ကေတာ့အခုေပၚလာတဲ့အာ႐ုံကုိ ဆင္ျခင္ႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ အား႐ွိလာတဲ့ ဘ၀င္စိတ္တဲ့၊ အဲဒါ ဘ၀ဂၤစလန ဘ၀ဂၤုပေစၦဒဆုိတဲ့ဘ၀င္ေတြပါပဲ၊ ႀကံသိစိတ္ ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ လႈပ္သလုိလုိျဖစ္လာတဲ့ ဘ၀င္ရယ္၊ ေနာက္ဘ၀င္ တစ္ခုက ေနာက္ထပ္ဘ၀င္အစဥ္ျဖစ္ခြင့္မေပးဘဲ ဘ၀င္အစဥ္ကုိ ျဖတ္ပစ္တဲ့ ဘ၀င္ရယ္၊ အဲဒီဘ၀င္ ေတြကမွ ႀကံသိစိတ္ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတဲ့၊
အဲဒီ ဘ၀င္ေတြကေနၿပီးေတာ့ ႀကံသိစိတ္ေတြျဖစ္လာတယ္၊ ဒီမွာ ဘ၀င္စိတ္ဆုိတာဟာ အဲဒီ ဘ၀င္စိတ္ေတြကုိဆုိတာပဲ၊ထင္ေပၚသည့္ အာ႐ုံဆုိတာကေတာ့ ျမင္ၿပီးသား အာ႐ုံလည္းေပၚႏုိင္တယ္၊ ၾကားၿပီးသားအာ႐ုံလည္း ေပၚႏုိင္တယ္၊နံၿပီးသား,စားၿပီးသား,ေတြ႕ထိၿပီးသားအာ႐ုံ၊အဲဒီအာ႐ုံေတြလည္း ေပၚႏုိင္တာပဲ၊ ဒီျပင္ အလြတ္လည္းပဲ စိတ္ကူးႀကံစည္ၿပီးရလာတဲ့အာ႐ုံေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့၊ ပရမတ္ေရာ၊ ပညတ္ေရာစုံလုိ႔ေပါ့၊ စိတ္ကူးႀကံစည္တာထဲေပၚလာတဲ့ အာ႐ုံေတြကေတာ့ျပည့္လုိ႔ပါပဲ၊ ၿပီးေတာ့ မွီရာ႐ုပ္တဲ့၊ စိတ္ကူးစဥ္းစား ႀကံစည္တဲ့စိတ္ကလည္းပဲ ႐ုပ္ကုိမွီၿပီးေတာ့ျဖစ္တယ္တဲ့၊ အ႒ကထာဆရာမ်ားက ဟဒယ၀တၳဳ႐ုပ္ကုိ မွီတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေလ၊ သူက မွီရာ႐ုပ္ပဲ၊ ဒီမွာ သာမညပဲထားလုိက္ပါေတာ့၊ ျငင္းစရာမ႐ွိေအာင္ ဘုန္းႀကီးက ဒီေလာက္ပဲ ထားလုိက္ပါတယ္၊ မွီရာ႐ုပ္႐ွိမွလည္း စိတ္ကူးႀကံစည္မႈ ျဖစ္တယ္၊
႐ုပ္မ႐ွိရင္ စိတ္ကူးႀကံစည္မႈမျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ႏွလုံးသြင္းမႈတဲ့၊ ႏွလုံးသြင္းမႈက ဆင္ျခင္မႈေလး ပါပဲ၊ ႏွလုံးသြင္းမႈဤေလးခု႐ွိမွ ႀကံသိမႈျဖစ္တယ္ကုိင္းဆုိရမယ္။ဘ၀င္စိတ္ထင္ေပၚသည့္အာ႐ုံ,မွီရာ႐ုပ္, ႏွလုံးသြင္းမႈ၊ ဤေလးခု႐ွိမွႀကံသိမႈ ျဖစ္သည္စဥ္းစားႀကံစည္မႈ ျဖစ္တဲ့အခါ အေၾကာင္းဘယ္ႏွစ္ခု႐ွိတုန္းဆုိရင္ ေလးခု႐ွိတယ္၊ ဘာေတြတုန္း ဆုိရင္ ဘ၀င္စိတ္ကတစ္ခု၊ ဘ၀င္စိတ္ဆုိတာ လႈပ္႐ွားလာတဲ့ဘ၀င္ကုိ ေျပာတာ၊ ႐ုိး႐ုိးအိပ္ေမာက်ေနတဲ့ ဘ၀င္ကုိေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ အိပ္ေမာက်ေနတဲ့အခါ အာ႐ုံမေပၚဘူး၊ ႏုိးတဲ့အခါမွသာ အာ႐ုံထင္ ေပၚတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္၊ ဒါလည္းနားလည္ဖုိ႔ မလြယ္လွ ပါဘူး၊စာထဲေပထဲပါလုိ႔ အဲဒီအတုိင္း ထင္ေပၚတယ္လုိ႔ ေျပာရတာပဲ၊ မ်က္စိထဲ အဆင္း ထင္ေပၚတာတုိ႔၊ နားထဲ အသံထင္ေပၚတာတုိ႔ ဒါေတြကေတာ့ ထင္႐ွားတယ္၊ ဘ၀င္စိတ္ေပၚမွာ အာ႐ုံ ထင္ေပၚလာတယ္ ဆုိတာကေတာ့ က်မ္းဂန္ အေနအားျဖင့္သာ မွတ္ထားရတယ္၊ ဒါကုိသိဖုိ႔ရာ မလြယ္ပါဘူး၊ အာ႐ုံဟာ စိတ္ကူးလုိက္ရင္ ေပၚလာတာခ်ည္းပဲ၊ စိတ္မကူးရင္မေပၚဘူး၊ ဒါကေတာ့ ထင္႐ွားပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ မွီရာ႐ုပ္တဲ့၊ အခု ႀကံသိတဲ့စိတ္ရဲ႕ မွီရာ႐ုပ္ကုိ အ႒ကထာ ဆရာကႏွလုံးသြင္း႐ုပ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ႏွလုံးေသြးထဲမွာ တည္ေနတဲ့႐ုပ္ဟာ မွီရာ႐ုပ္တဲ့၊ မွီရာ႐ုပ္ ႏွလုံးသြင္းမႈ ဤေလးခု႐ွိမွ ႀကံသိမႈျဖစ္တယ္။

0 comments:

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP