ဘ၀သစ္လားရာ ပဋိသေႏၶပုံႏွင့္ ပုုဂၢဳိလ္မ်ား

ဘ၀သစ္လားရာ သေႏၶယူပုံႏွင့္ ပုုဂၢဳိလ္မ်ား

ပဋိသေႏၶဆိုသည္မွာ..

ကံအားေလွ်ာ္စြာ ဘ၀သစ္၌ ပထမဆံုး စိတ္ ေစတသိက္ ႏွင့္ ရုပ္မ်ားျဖစ္လာၾကေလသည္။
ထို ပထမဆံုး ျဖစ္ေသာ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္မ်ားကိုပင္ - ပဋိသႏၶိ - ျမန္မာလို - ပဋိသေႏၶ တည္ေနျခင္း - ဟုေခၚသည္။ ဘ၀ေဟာင္းအျပတ္တြက္ – ဆက္စပ္၍ ျဖစ္ျခင္း ဟုဆိုိလိုသည္။

ပဋိသေႏၶ ၄ မ်ိဳးရွိပါသည္။
ထို ပဋိသေႏၶ စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္မ်ားသည္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ရကား ကံအမ်ိဳးမ်ိဳးလိုက္၍ ..
၁။ ၾသပပါတိက ပဋိသေႏၶ၊ (ဥပပါတ္ ပဋိသေႏၶ)
၂။ သံေသဒဇ ပဋိသေႏၶ၊
၃။ အ႑ဇ ပဋိသေႏၶ၊
၄။ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ ဟု ၄ မ်ိဳးျပား၏။


၁။ ၾသပပါတိက ပဋိသေႏၶ
သည္ ခႏၶာကိုယ္ အထင္အရွားျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶတည္း။ ( ဥပပါတ္ ပဋိသေႏၶ ဟုလည္းေခၚသည္။ )
ဥပမာ – နတ္ ျဗဟၼာ ၊ ငရဲသား ၊ ျပိတၲာ အသူရကာယ္ ႏွင့္ ကမၻာဦးလူမ်ား။

၂။ သံေသဒဇ ပဋိသေႏၶ
သည္ ျငိတြယ္၍ ျဖစ္ေလာက္ေသာ အရပ္၌ ကပ္ျငိတြယ္တာ ျဖစ္ရေသာ ပဋိသေႏၶ တည္း။
အလြန္ေသးငယ္ ေသာ အရြယ္မွစ တျဖည္းျဖည္းၾကီးထြားရ၏။
ပိုး ေလာက္ စေသာသတၲ၀ါတို႕သည္ မစင္ပုပ္ ငါးပုပ္ စေသာပုပ္နံေသာ အရာမ်ား၀ယ္ ျငိတြယ္၍ ျဖစ္ၾကရသည္။ ပဒုမ၀တီမိဖုရားသည္ ပဒုမၼာၾကာပန္း၀ယ္ ျငိတြယ္၍လည္းေကာင္း၊ ေ၀႒ဳ၀တီ မိဖုရားသည္ ၀ါးလံုးအတြင္း၀ယ္ ျငိတြယ္၍လည္းေကာင္း၊ ဘုရားကို စြပ္စြဲေသာ စိဥၥမာန မိန္းမယုတ္ ေခၚ စိဥၥမာန၀ိကာ သည္ မန္က်ည္းပင္၀ယ္ျငိတြယ္၍ ျဖစ္ၾကရသည္။

၃။ အ႑ဇ ပဋိသေႏၶ
သည္ အမိ၀မ္းတြင္း၀ယ္ ဥခြံ၌ ျဖစ္ရေသာ ၾကက္ ငွက္ စေသာ သတၲ၀ါတို႕ျဖစ္သည္။
ဇာတ္နိပါတ္ ရာဇ၀င္မ်ားတြင္ လူအခ်ိဳ႕ လည္း နဂါးမႏွင့္ အေၾကာင္းပါ၍ ၃။ အ႑ဇ ပဋိသေႏၶ တည္ေနျပီးလွ်င္ လူဖြားျမင္ေၾကာင္းကို အဆိုရွိေလသည္။

၄။ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ
သည္ အမိသားအိမ္၌ ျဖစ္ၾကေသာ လူ ျမင္း ကၽြဲ ႏြား စေသာ သတၲ၀ါမ်ားတည္း။

အ႑ဇ နွင့္ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ ၂ပါးကို ဂဗၻေသယ်က ပဋိသေႏၶေနသူမ်ား (အမိ၀မ္းတြင္း၌ ကိန္းရသူ) ဟုေခၚသည္။

ပဋိသေႏၶေနျခင္း၏အေၾကာင္း ၃ ပါး

၁။ ၾသပပါတိက ပဋိသေႏၶ၊ ၂။ သံေသဒဇ ပဋိသေႏၶ၊ ေနရသူတို႕သည္ မိဘႏွင့္ မစပ္ဘဲ မိမိတို႕ ကံသက္သက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရကား ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္းအေၾကာင္းကို ရွာဖြယ္မလို။

ဂဗၻေသယ်က ပဋိသေႏၶေနသူမ်ားမွာ အမိ၀မ္း၌ ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ .. ဘယ္လိုအေၾကာင္းစံုမွ အမိ၀မ္း၌ ကိန္းေအာင္းေနႏိုင္ၾကသနည္း။ ဟုေမးဖြယ္ရွိပါသည္။
အေျဖကား
၁။ မိခင္ေလာင္း၏ ရာသီပန္းပြင့္ၿပီးခါစျဖစ္၍ သားအိမ္စင္ၾကယ္ျခင္း၊
၂။ မိဘေလာင္း ၂ဦးတို႕ ေပ်ာ္ျမဴးေပါင္းသင္းျခင္း၊
၃။ သေႏၶတည္မည့္ သူငယ္ေလာင္းက ဘ၀ေဟာင္းမွ စုေတျခင္း၊
ဤအေၾကာင္း ၃ ပါးစံုမွ ပဋိသေႏၶေနႏိုင္သည္။


ကလလရည္ၾကည္

ပဋိသေႏၶစိတ္ ေစတသိက္ႏွင့္အတူ ရုပ္ကေလးမ်ား ပါရွိ၏။
ထိုရုပ္ကေလးမ်ားကို ကလလရည္ၾကည္ ဟုေခၚၾက၏။
ထိုကလလရည္ၾကည္ကား ဆံပင္ကို အလြန္ၾကည္ေသာဆီတြင္ ႏွစ္၍ ထိုဆံပင္ဖ်ား၌ ပါလာေသာ ဆီၾကည္ကေလးမွ် ပမာဏသာရွိ၏။
ထိုရည္ၾကည္သည္ ေရွးကံ၏ အစြမ္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ ရုပ္ကေလးသာတည္း။
မိဘတို႕ သုက္ေသြးမဟုတ္။ ထိုသုက္ေသြးကား ထိုကလလရည္ၾကည္ ေလးကိုေထာက္ပံ့ရံုသာ ျဖစ္သည္။


မိဘတို႕ သုက္ေသြးက ေက်းဇူးျပဳပံု

ဤဆိုခဲ့ၿပီးေသာ စကားအရ ေရွးကံအစြမ္းေၾကာင့္ အမိ၀မ္းမွာ ကလလရည္ၾကည္ သေႏၶတည္ရေသာ္လည္း မိဘတို႕၏ သုက္ေသြးအေရးတႀကီး ေထာက္ပံ့ေပးလ်က္ရွိသည္။ ထို ကလလရည္ၾကည္သည္ မ်ိဳးေစ့ႏွင့္တူ၏။ မိဘတို႕၏သုက္ေသြးကား ရႊံ႕ညႊန္ ေရ ေျမ မ်ားႏွင့္တူ၏။ ထို ကလလရည္ၾကည္ကို ျဖစ္ေစေသာ ေရွးဘ၀ကံမွာ မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ေသာသူႏွင့္ တူေပသည္။

မိဘတို႕၏ သုက္ေသြး ၌ ျငိတြယ္ေနေသာ သေႏၶသူငယ္၌ မိဘတို႕ သုက္ေသြးမွ ဥတုဇရုပ္မ်ား ဆက္သြယ္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ မိဘတို႕၏ အဆင္းႏွင့္ သူငယ္၏ အဆင္းသည္တူၾကရိုးပင္ျဖစ္၏။
လက္ေျခ ပံုသ႑ာန္မ်ားလည္း တူတတ္ၾက၏။ အဆင္းပံုသ႑ာန္ သာမက မိဘတို႕၏ စိတ္ေနစိတ္ထား သတၲိ ဗ်တိၲ အၾကံဉာဏ္မ်ားလည္း သားသမီးတို႕၌ ကူးစက္ျပန္႕ပြားတတ္သည္။

ဤသို႕ စိတ္ဓာတ္ခ်င္း ကူးစက္လာျခင္းကား သေႏၶတည္စကပင္ မိဘတို႕၏ စိတၲ ပစၥယ ဥတုဇရုပ္မ်ားက ကူးစက္ေနျခင္းေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏိုင္၏။ ဖြားျမင္ၿပီးေနာက္ မိဘတို႕စိတ္ေန စိတ္ထားအျပဳအမူမ်ားကို ေတြ႕ရဖန္မ်ားသျဖင့္ အတုယူမိျခင္းေၾကာင့္လည္းျဖစ္ႏိုင္၏။

ဤသို႕ ျဖင့္ လူ ဟုအမ်ားက ေခၚၾကေသာ ခႏၶာကိုယ္ကေလးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာရသည္။
(ဂဗၻေသယ်က ပဋိသေႏၶေနေသာ အျခားသတၲ၀ါမ်ားလည္း ထိုနည္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေၾကာင္းသိပါ။)

ပဋိသေႏၶစိတ္၏ ဥပါဒ္ခဏ၌ ကမၼဇရုပ္ျဖစ္၍
ဌီခဏ၌ ဥတုဇရုပ္ ျဖစ္ပါသည္။
ပထမဘ၀င္၏ ဥပါဒ္၌ စိတၱဇရုပ္ျဖစ္ကာ
ေနာက္မွ အာဟာရရုပ္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္စဥ္အတိုင္း ဆိုရပါမူ ကံ ဥတု စိတ္ အာဟာရ-ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း
ေဒသနာစဥ္အားျဖင့္ ကံ စိတ္ ဥတု အာဟာရ-ဟူ၍ ဆိုရပါသည္။

ဘ၀သစ္ပဋိသေႏၥ တည္ေနမူႏွင့္ပတ္သက္၍ ပုဂၢဳိလ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိပါတယ္...
- ဒုဂၢတိအပာိတ္ပုဂၢဳိလ္၊ သုဂတိအပာိတ္ပုဂၢဳိလ္၊ဒိိြပာိတ္ပုဂၢဳိလ္၊တိပာိတ္ပုဂၢဳိလ္တုိ႔ၿဖစ္ပါတယ္..
ထုိတိပာိ္တ္ပုဂၢဳိလ္မ်ား မဂ္ဖုိလ္မ်ားကိုရၾကလ်င္ -
-ေသာတပတၱိမဂ္ပုဂၢဳိလ္၊ေသာတပတၱိဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္၊သကဒါဂါမ္မဂ္ပုဂၢဳိလ္္၊သကဒါဂါမ္ဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္၊အနာဂါမိမဂ္ပုဂၢဳိလ္၊အနာဂါမိဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္၊အရပာတၱမဂ္ပုိဂၢဳိလ္၊
အရပာတၱဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္ ပာူ၍ ကြဲၿပားၿခားနားပါတယ္

ဒုဂၢတအပာိတ္ပုဂၢဳိလ္မွာ - အပါယ္ေလးဘုံသားမ်ားၿဖစ္ၾကပါသည္၊
သုဂတိအပာိတ္ပုဂၢဳိလ္မွာ- ပသေႏၥတည္စကပင္ ကန္းသူ၊နားပငး္သုူ၊ ဆြ႔ံအသူ၊စေသာလူစဥ္မမိသူမ်ားႏွင့္အသည သတ္ဘုံရွိ အသညသတ္ၿဗပာၼာတုိ႔ၿဖစ္ၾကတယ္
တိပာိတ္ပုဂၢဳိလ္ - လူေလာကရွိ အခ်ိဳ႕ ေသာလူမ်ား၊နတ္ေလာကရွိအခ်ိဳ႕ ေသာနတ္မ်ား၊ အသညသတ္မွတစ္ပါးေသာရူပ၊အရူပၿဗပာၼာမ်ားၿဖစ္ၾကပါတယ္

0 comments:

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP