ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏မဂ္၊ဖိုလ္အေၾကာင္း ရွင္းလင္းခ်က္

မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရား၏ ဖိုလ္စိတ္အေၾကာင္း ရွင္းလင္းခ်က္

ဖိုလ္၀င္စားတာ ထိုင္ရပ္လည္း၀င္စားႏိုင္တယ္၊ ရပ္ၿပီးလည္း၀င္စား ႏိုင္တယ္၊ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး လည္း၀င္ စားႏိုင္တယ္၊ လဲေလ်ာင္းၿပီးလည္း ၀င္စားႏိုင္တယ္။တၿခားစိတ္ေတြမၿဖစ္ပဲ ဒီဖိုလ္စိတ္နဲ.တစိတ္ၿပီး တ စိတ္ ဆက္ၿပီးၿဖစ္တာကို ဖိုလ္၀င္စားတယ္ေခၚတယ္။

ုအပၸာနာေဇာမ်ားသည္ ဣရိယာပုတ္ကိုလည္း ေထာက္ပံ.ခိုင္ခံေစ၏ဒီလို ေရွ.ကနိသာယ ၿပန္ခဲ.တယ္။အဲဒီမွာ အပၸာနာေဇာမ်ားသည္္ ဣရိယာပုတ္ကိုလည္း ေထာက္ပံ.၏ဟုဒီလိုကေလးမ်ားအနက္ၿပန္ခဲ.ရင္ ပိုဟန္က် မယ္လိုထင္ပါ၏။ အဲဒီမွာ အပၸာနာေဇာမ်ားသည္ဣရိယာပုတ္ကိုလည္းပဲ ဆိုသည္.စကားၿဖင္.စိတ္ေၾကာင္. ၿဖစ္ေသာ ရုပ္ရိုးရိုးကိုလည္းၿဖစ္ေစတယ္။ေလ်ာင္းေသာအၿခင္းအရာ၊ ထိုင္ေသာအၿခင္းအရာ၊ ရပ္ေသာအၿခင္း အရာ၊ သြားေသာအၿခင္းအရာေတြႏွင္.စိတ္အထူူးထူးကိုၿဖစ္ေစတယ္။ ဣရိယာပုတ္တြင္ ၾကာၾကာေနႏိုင္ေအာင္
ဒီစိ္တ္ကေက်းဇူးၿပဳႏိုင္တယ္။

အဲဒီမွာ ေထာက္ပံခိုင္ခံေစႏိုင္တယ္ဆိုတဲ. အဲဒီစကားကိုယူၿပီးေတာ. ဖလသမာပတ္ႏွင္.ပတ္သတ္ၿပီးေသာ အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္ေတြကိုစဥ္းစားႏိုင္ေအာင္ၿဖစ္ပါတယ္။ ေထာက္ပံခိုင္ခံေစ ၏္ဆိုေသာ နိသာယ ဆရာေတာ္ ၾကီးမ်ား၏အနက္ ကိုၾကည္.ၿပီးေတာ. တခ်ိဳ.ဘာၿဖစ္တယ္မဆိုႏိုင္ဘူး၊ တခါတည္းမလႈပ္မရွပ္ပဲ ထိုင္ေနတာေတြ အဲဒါကို ဖလသမာပတ္၀င္စားတယ္လိုယေန.ေလာက တခ်ိဳ.တခ်ိဳ.ဌာန တြင္ သမုတ္ၾကတယ္၊ေၿပာၾကတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။တခ်ိန္ကအဲဒီလုိဖလသမာပတ္ ၀င္စားတယ္ဆိုတဲ. သူငယ္ကေလးတေယာကိုေတြ.ဘူးတယ္။ အဲဒီသူငယ္ေလးရဲ.ဆရာေတာ္က ကိုယ္ေတာ္ ဒီကေလးကိုၾကည္.စမ္း၊ ေဟ.ေကာင္မင္း ဖလသမာပတ္၀င္စား ၿပလိုက္စမ္းလို သူ.ဘုန္းၾကီးကေၿပာတာပဲ။အဲဒီ အခါက်ေတာ. ကေလးက ပကတိ မ်က္ေတာင္ေလး ခတ္ရာက မ ခတ္ေတာ.ပဲ.ထြက္ေလး၀င္ေလ အာနာပါနလုပ္သလို အမူအရာပါပဲ။ ဒါကုိရႈတဲ. အမူအရာၿပတယ္။ ေတာ.ၾက ေတာ. မ်က္စိေတြမိွတ္ၿပီးေတာ. ေမ.သလိုၿဖစ္သြားတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ အဲဒါကိုဖလသမာပတ္၀င္စားတယ္လို၊ သူ.လက္ကိုစမ္းၾကည္.စမ္း ဘယ္ေလာက္ခိုင္သလဲဆိုတာနဲ. ဘုန္းၾကီးကစမ္းၾကည္.တယ္။ အဲဒါနဲ.သူ.လက္က ေလးထားရာက မၾကည္.တယ္။ ဘုန္းၾကီးကမ မၿပီဆိုရင္သူ.က ေအာက္ဖိတဲ.ပုံ မလိုက္ဖိလုိက္ မလိုက္ဖိလိုက္ ေပါ.။သူ.ကေအာက္ကိုတအားဖိထားတယ္။ ဒါေၾကာင္.ဣရိယာပုတ္ခို္င္တဲ.ဆိုတာ ဒါကိုေၿပာတာပဲကို။ အမွန္ ကေတာ. အပၸာနာေဇာမ်ားသည္ဣရိယာပုတ္ကိုလည္း ေထာက္ပံ.၏။ခိုင္ခံ.ေစ၏ ဒါေပမယ္.ေၿမာက္လိုမရ ေအာင္ၿဖစ္တဲ. သေဘာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ သူတို.ကေၿမာက္လိုမရေအာင္ၿဖစ္တယ္လိုယူတယ္။ သူ.ကအံၾကိတ္ၿပီး ၿပန္ၿပီးဖိတဲ.ပုံေပၚေနတယ္။ ဒါနဲ.စဥ္းစားၾကည္.တယ္။

ကေလး ရဲ.ပကတိအားနဲ.ဆိုလိုခ်င္လ်င္ သူ.ကၿပန္ၿပီးဖိေပမယ္. ငါ.အထက္ေၿမာက္ဆြဲလိုရွိလွ်င္ပကတိက ေလးရဲ. အားဆိုလွ်င္ၾကြၿပီးေတာ. တမိုက္ေလာက္ တထြာေလာက္ေၿမာက္ပါရမယ္။ အဲဒီလိုပါေအာင္သူက ိုဆြဲမေၿမာက္ႏိုင္ဘူး၊ဒါပကတိကေလးရဲ.အင္အားမဟုတ္ဘူူး။ဖလသမာပတ္ကေလးရွင္ရဲ.ဘုန္းၾကီးကိုအရွင္ဘုရားရဲ.က
ေလးကိုဖလသမာပတ္ကမထေစနဲ.အုံးဆိုၿပီးေတာ.ဘုန္းၾကီးကအ၀ိဇိကဂုဏ္ေတာ္တို.ဘာတို.
ရြတ္ၿပီးေခါင္းကေလး
ပြတ္ေပးတယ္။အဲဒီလိုပြတ္ေပးေတာ.ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ.ကေလးကသတိရလာတယ္။ေတြး
ထားတဲ.အရာတခုက
ေတာ.ဖလသမာပတ္မဟုတ္ဘူး။အဲဒီလိုေမ.ၿပီးေတာ.သြားေအာင္အဲဒီလုိအထင္ၾကီး
ေအာင္လုပ္နည္းတခုခုရွိတယ္လို
ေအာက္ေမ.တယ္။


အတုအေယာင္ေတြ.ေပါ.မ်ားေသာ ေခတ္မွာ အတုအေယာင္ေတြခြဲၿခားတတ္ေအာင္ ဖိုလ္စိတ္အ ေၾကာင္း ဗဟုသုတကိုတင္ၿပေပးလိုက္ပါတယ္
------------------------------------------------------------------------------------
မဟာစည္ဆရာေတာ္၏နိဗၺာန္အာရုံသုိ႔ကူးသြားရွင္းလင္းခ်က္

ဤသုိ႔ တက္လုိက္က်လုိက္နဲ႔ ျဖစ္ေနေသာ ၀ိပသနာဥာဏ္ သည္ ပင္လယ္ကူး သေဘာၤမွ လႊတ္လုိက္ေသာ ငွက္ႏွင့္တူ၏။ တူပုံကား ေရွးေခတ္ ကာလက ပင္လယ္ ခရီးသည္တုိ႔သည္ ကမ္းစကၽြန္း နီးရာအရပ္ကုိ မမွန္းဆ ႏုိင္ေသာအခါ၌ အသင့္ ယူေဆာင္ခဲ့ေသာ က်ီးငွက္ကုိ လႊတ္လုိက္၍ စူးစမ္းၾက သတဲ့။ ထုိငွက္သည္ သေဘာၤမွ ပ်ံသြား၍ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ကမ္းစကုိ ရွာသတဲ့။ ကမ္းကုိ မေတြ႔ရ ေသးလ်င္ သေဘာၤသုိ႔သာ ျပန္၍ ျပန္၍ နားရသတဲ့။ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ မဂ္ဥာဏ္ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ဥာဏ္အား မျပည့္ေသး၍ တဖန္ က်ဲက်ဲ သြားျခင္းသည္ ကမ္းစကုိ မေတြ႔ရေသာ ထုိငွက္၏ သေဘာၤကုိ ျပန္ျပန္ ကပ္နားျခင္းနွင့္ တူ၏။ ကမ္းအရပ္ကုိ ျမင္လ်င္ကား ထုိငွက္သည္ သေဘာၤဆီသုိ႔ မျပန္လာ ေတာ့ဘဲ ထုိကမ္းဆီ သုိ႔သာလ်င္ တဟုန္တည္း ပ်ံသြားသတဲ့။ ဤအတူပင္ ဤမွတ္သိမွု ၀ိပႆနာ ဥာဏ္သည္လည္း ကၠေျႏၵငါးပါး ရင့္သန္ေသာ ခဏ၌ အမွတ္ အထူး ေကာင္းေနစဥ္ အတြင္းမွာပင္ တစ္ၾကိမ္ထက္ တစ္ၾကိမ္ သာ၍ သြက္လက္ ရွင္းလင္းစြာ အနည္းဆုံး သုံးေလးခါမွ် သိျမင္ျပီးလ်င္ ထိမွု သိမွု ၾကားမွု ျမင္မွု စားမွု နံမွု စေသာဤသခၤါရ ၆ မ်ိဳးတုိ႔တြင္ (ေတြ႔ၾကဳံ လြယ္ရာကုိ ေရွးထား၍ စဥ္သည္) ထုိခဏ၌ ထင္ရွား ျဖစ္ပ်က္ေသာ သခၤါရ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ မွတ္သိျပီး သည္ႏွင့္ တစ္ျပဳိင္နက္ မွတ္တဲ့ အာရုံနွင့္ မွတ္သိမွု ဟူေသာ သခၤါရ အလုံးစုံ ကင္းျပတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေသာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ ေတြ႔ျမင္လ်က္ မဂ္ဖုိလ္ အဆင့္သုိ႔ သာလွ်င္ ဆုိက္ေရာက္သြား ေလေတာ့၏။

ဤသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ သြားေသာ သူအား ဆုိက္ေရာက္ ခါနီးတြင္ ေရွးအဖုိ႔က တစ္ၾကိမ္ထက္ တစ္ၾကိမ္ သြက္လက္ ေကာင္းမြန္ေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားလည္း ေကာင္းစြာ ထင္ရွားေပ၏။ ေနာက္ဆုံး မွတ္ခ်က္၏ အျခားမဲ့၌ သခၤါရ အာရုံ အလုံးစုံကုိ စြန္႔လႊတ္ျပီးလ်င္ သခၤါရ ကင္းျပတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေသာ နိဗၺာန္ အာရုံသုိ႔ ကူးေျပာင္း သြားပုံလဲ ေကာင္းစြာထင္ရွား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ထုိသုိ႔ေရာက္ျပီးေသာ သူတုိ႔သည္ ဤသို႔ ေျပာျပတတ္ကုန္၏။ “အာရုံနဲ႔ အမွတ္ေတြ အကုန္လုံးတိကနဲ ျပတ္ျပီး ရပ္စဲသြားသည္ “ဟူ၍လည္းေကာင္း၊”အာရုံနဲ႔ အမွတ္ေတြ အကုန္လုံး ျပဳတ္က်သြားသည္” ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ “ဆြဲကုိင္ထားရာမွ လြတ္က် သြားသလုိပင္ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ေတြမွ ကၽြတ္လြတ္သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “အာရုံနဲ႔ အမွတ္ေတြ ခ်ဳပ္ျပတ္သြားပုံက မီးေတာက္ကေလး ျငိမ္းသြားသလုိပင္ သိပ္လ်င္ျမန္တာပဲ” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “အေမွာင္ထဲမွ အလင္းထဲသုိ႔ ရုတ္တရက္ ေရာက္သြားသလုိပင္ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ေတြမွ လြတ္သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊’အရွူပ္ထဲမွ အရွင္းထဲသုိ႔ ျဖဳတ္ကနဲ ေရာက္သြားသလုိပင္ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ေတြမွလြတ္ထြက္သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “ေရထဲမွာ ျမဳပ္သြားသလုိပင္ အာရုံေရာ မွတ္စိတ္ေရာ ျမဳပ္သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “ေျပးလာေသာ သူကုိ ဆီး၍ တြန္းလုိက္သလုိပင္ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ ရပ္တန္႔ သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “အာရုံေရာ မွတ္စိတ္ေရာ ေပ်ာက္သြားသည္” ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ ေျပာျပတတ္ၾကေပသည္။

သခၤါရ ခ်ဳပ္ျငိမ္းတဲ့ သေဘာကုိ မ်က္ေမွာက္ေတြ႔ရေသာ ထုိအခ်ိန္ ကာလ သည္လည္း မၾကာျမင့္ လွေခ်။ တစ္ၾကိမ္ တည္းေသာ မွတ္သိမွု၏ ကာလကဲ့သုိ႔ တစ္ခဏ ကေလးမွ် သာတည္း။ထုိ႔ေနာင္ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ပုံကုိ ျပန္၍ ဆင္ျခင္မိ၏။ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ေတြ ခ်ဳပ္ကင္းလ်က္ ျငိမ္းသြားတာဟာ တရားထူးပဲ ဟူ၍ ျဖစ္ေစ၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ပဲ ဟူ၍ျဖစ္ေစ၊ ဆင္ျခင္မိ၏။ အခ်ိဳ႔ေသာ သုတရွိသူ သည္ကား သခၤါရ ခ်ဳပ္ကင္းလ်က္ ျငိမ္းတဲ့ သေဘာက နိဗၺာန္ပဲ၊ ျငိမ္းရာသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လ်က္ မ်က္ေမွာက္ သိတာက မဂ္ဖုိလ္ပဲ၊ ငါသည္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ေတြ႔ရျပီ၊ ေသာတပတၱိမဂ္ဖုိလ္ ရျပီ ဟု ဆင္ျခင္မိ၏။ ဤသုိ႔ေသာ ဆင္ျခင္မွုမွာ သခၤါရ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမွုသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ပုံကုိ နာၾကား မွတ္သားဖူးေသာ သူအား က်န ျပည့္စုံစြာ ျဖစ္တတ္၏။ ထုိ႔ျပင္ ပယ္ျပီး ကင္းျပီးေသာ ကိေလသာ မပယ္ရေသး မကင္းေသးေသာ ကိေလသာတုိ႔ကုိလည္း အခ်ဳိ႔ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ဆင္ျခင္ တတ္ေသး၏။ ဆင္ျခင္ျပီးလွ်င္ ျဖစ္ဆဲ ကုိယ္စိတ္ အမူအရာမ်ားကုိ မွတ္ျမဲပင္ မွတ္ျပန္၏။ ထုိအခါ၌ ရုပ္နာမ္ အျဖစ္အပ်က္ မ်ားသည္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ျဖစ္လ်က္ ထင္ေပၚ၏။ အစႏွင့္အဆုံး အျဖစ္ႏွင့္ အပ်က္ နွစ္ပါးလုံးပင္ ပီပီသသ ထင္ရွား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမွတ္ က်ဲသြားသည္ ေလွ်ာက် သြားသည္ ဟုထင္ရ၏။ အမွန္အားျဖင့္လည္း ဥဒယဗၺယ ဥာဏ္သုိ႔ ျပန္ေရာက္ ေနျပီျဖစ္၍ ေလ်ာက်သည္ မွန္ေပ၏။ထုိဥာဏ္သည္ ဥဒယဗၺယဥာဏ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလင္းေရာင္ႏွင့္ ပုံသ႑ာန္ အာရုံမ်ားကုိလည္း ေတြ႔ရတတ္၏။ အခ်ိဳ႔မွာ ဒုကၡ ေ၀ဒနာ ကေလးမ်ား ကုိလည္း တစ္ခဏမွ် ေတြ႔ရတတ္၏။ အမ်ား အားျဖင့္ကား အလြန္ၾကည္လင္ေသာ စိတ္မ်ား အဆက္ဆက္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိတတ္၏။ ထုိအခါမွာ ဟင္းလင္းျပင္၌ စိတ္တကုိယ္တည္း တည္ေနရသလုိပင္ ဟာတာ ရွင္းတင္းၾကီး ျဖစ္လ်က္ အလြန္ခ်မ္းသာ၏။ အလြန္ေနေကာင္း၏။ ထုိစိတ္ မ်ားကုိလည္း မမွတ္ႏုိင္။ မွတ္ေသာ္လည္း ပိုင္းပုိင္းျခားျခား မသိႏုိင္၊တျခားကုိလည္း စိတ္မကူးလုိ၊ စိတ္ကူး၍လည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘဲ ၾကည္လင္ ခ်မ္းသာ လ်က္သာ ရွိတတ္သည္။ ၾကည္လင္ေသာ ထုိစိတ္မ်ား အားနည္းသြားေသာ အခါ၌ ဆက္၍ မွတ္လ်င္ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ရွင္းလင္းစြာ သိ၏။ အတန္ၾကာလွ်င္ အသိမ္ေမြ႔ဆုံး အေကာင္းဆုံး မွတ္သိမွုသုိ႔ တဖန္ ျပန္၍ေရာက္တတ္၏။ ထုိအခါမွာ ဥာဏ္အားေကာင္းလွ်င္ သခၤါရျငိမ္းတဲ့ သေဘာသုိ႔ ေရွးကလုိပင္ ဆုိက္ေရာက္သြားတတ္၏။ သမာဓိဥာဏ္ထက္သန္လွ်င္ ဤနည္းျဖင့္ ခဏခဏလည္း ဆုိက္ေရာက္တတ္၏။ ယခုကာလပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ပထမ မဂ္ဖုိလ္ကုိရရန္သာ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ ေရာက္ျပီးေသာ ပထမဖုိလ္သုိ႔သာလွ်င္ ထပ္ကာထပ္ကာ ေရာက္ျခင္းေပတည္း။ ဤသည္ကား ေသာတာပတၱိဖုိလ္သုိ႔ ေရာက္ျပီးသည့္တုိင္ေအာင္ အားထုတ္ပုံ မွတ္စဥ္ႏွင့္ ဥာဏ္ျဖင့္ေတြ႔ျမင္ပုံေပတည္း။

4 comments:

Unknown April 25, 2017 at 4:26 AM  

အလြန္​တရာ ​ေကာင္​းျမတ္​လွ​ေပတယ္​
သာဓုသာဓုသာဓု ပါ ခင္​ဗ်ာ

Unknown June 14, 2018 at 4:31 AM  

မသိမျမင္ေသးေသာ အရာမ်ားးေလ့လာခြင့္ရတဲ့အတြက္ အတုိင္းမသိ ဝမ္းသာ၍ေက်းဇူးမ်ားစြာတင္မိပါ၏

Unknown May 16, 2021 at 1:46 AM  

ေက်းဇူးပါ သာဓုသာဓုပါဗ်ာ...

Unknown May 16, 2021 at 1:47 AM  

ေက်းဇူးပါ သာဓုသာဓုပါဗ်ာ...

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP