ျပႆဒါး၊ရက္ရာဇာ
သမၼာဒိ႒ိတြင္(၁) ကမၼသကတာသမၼာဒိ႒ိ(၂) ၀ိပႆနာသမၼာဒိ႒ိ (၃) မဂၢသမၼာဒိ႒ိ (၄) ဖလသမၼာဒိ႒ိ (၅)ပစၥေ၀ကၡဏာသမၼာဒိ႒ိ
ဟူ၍ ငါးမ်ိဳးရွိပါသည္။ ယင္းငါးမ်ိဳးတြင္ ၁) ကမၼသကတာသမၼာဒိ႒ိသည္
အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းအေျခခံအုတ္ျမစ္အေပၚတြင္သာထုိ႔ထက္အဆင့္
ျမင့္ေသာ သမၼာဒိ႒ိေလးမ်ိဳးကုိ အဆင့္ဆင့္ တည္ေဆာက္သြားႏုိင္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးအေနျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ သမၼာဒိ႒ိဟုခံယူ
လုိေသာ္ အနိမ့္ဆုံးအဆင့္အားျဖင့္ ကမၼသကတာသမၼာဒိ႒ိ၌သက္၀င္ဖုိ႔
လုိေပမည္။ ယင္းသမၼာဒိ႒ိ၌မွ်နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္းစြဲစြဲျမဲျမဲ ယုံၾကည္သက္၀င္မွဳ
မရွိလွ်င္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
ကမၼသကတာသမၼာဒိ႒ိဟူသည္ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ေစတနာေကာင္းကံ ၊
မေကာင္းကံ၏ အေၾကာင္းအလုိက္ ထိုက္တန္သေလာက္ ျဖစ္ေပၚခံစားသည္
ဟူ၍ယုံၾကည္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။ မိမိ၏ အလုပ္(ကံ)ႏွင့္ ကံေၾကာင့္ရေသာ လုပ္ခေခၚ
သည့္ ကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ေကာင္းေသာအမွဳလုပ္လွ်င္
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရရွိျပီး ၊ မေကာင္းမွဳလုပ္လွ်င္ မေကာင္းက်ိဳး ဆင္းရဲဒုကၡ
ရရွိမည္ဟု မုခ်ယုံၾကည္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။ လူသား၏ ကံၾကမၼာကုိ ထိုလူ၏
"အလုပ္"၊"အက်င့္စရုိက္" ကသာဖန္တီး၍ အျခားမည္သည့္အရာကမွ် မဖန္တီးႏိုင္
ဟုလည္း ခုိင္ခုိင္ျမဲျမဲ စြဲစြဲနစ္နစ္ ယုံၾကည္သက္၀င္ရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ဤ ကမၼသကတာသမၼာဒိ႒ိႏွင့္
ဆန္႔က်င္ေသာ အယူအစဲြတုိ႔၌ ေမြ႔ေလ်ာ္သက္၀င္ေနမိျခင္းရွိမရိွ မိမိကုိယ္ကို
ေ၀ဖန္စိစစ္ရန္ မ်ားစြာလုိအပ္ပါသည္။
ျဗဟၼဏတုိ႔၏ ေ၀ဒက်မ္းလာ "ျပႆဒါး"၊"ရက္ရာဇာ"၊"၀ါရမိတၲဴ"၊
"နဂါးလွည့္" စေသာ အယူမ်ားသည္ ကမၼသကတာသမၼာဒိ႒ိႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ
"အယူမွား" ၊ "အစြဲမွား" မ်ားျဖစ္၍ ယင္းအယူအစြဲမွားမ်ား၌ယုံၾကည္သူသည္
မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် သမၼာဒိ႒ိ မျဖစ္ႏုိင္ပါေပ။ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏
အေျခခံျဖစ္ေသာကမၼသကတာသမၼာဒိ႒ိတြင္သက္၀င္မွဳမရွိလွ်င္အဘယ္မွာလွ်င္
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္လာပါမည္နည္း။
နမၼားဆရာေတာ္ၾကီး အရွင္ဉာဏက ရက္ရာဇာ ျပႆဒါးတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍
ျပက္ျပက္ထင္ထင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေ၀ဖန္ခြဲျခား စိစစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ရက္ရာဇာ ျပႆဒါး အယူစြဲ၍ အလြဲေမြ႔ေလ်ာ္သက္၀င္သူမ်ား ဆင္ျခင္
သံေ၀ဂရစိမ့္ေသာငွာ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပအပ္ပါသည္။
တနဂၤေႏြ ၊ တနလၤာ ဆုိတာ
"ေမာင္စိန္ေရ၊ တနဂၤေႏြ တနလၤာဆိုတာ ပူသလား ေအးသလား"
"သေဘာတရား မရွိပါဘုရား"
"သေဘာတရားမရွိရင္ ပညတ္ေပါ့၊ အဟုတ္ရွိ မဟုတ္ဘူးေပါ့ကြဲ႔"
"မွန္ပါ့၊ ပညတ္ပါဘုရား"
"အဲဒီ အဟုတ္ရွိမဟုတ္တဲ့ ပညတ္ေတြကုိ အဟုတ္ရွိထင္ျပီး ျပႆဒါးကုိ
ေၾကာက္ရ၊ ရက္ရာဇာကုိ အားကုိးရနဲ႔ ပုထုဇဥ္ေတြမွာ ေမာျပီး ဒုကၡ
ျဖစ္ေနၾကတယ္မဟုတ္လား ေမာင္စိန္ရဲ့"
"မွန္ပါ့၊ ဒုကၡျဖစ္ေနၾကပါတယ္ ဘုရား"
ျပႆဒါး
"ျပႆဒါးေန႔မွာ ထန္းလ်က္ခဲကုိစားရင္ မခ်ိဳဘူးလား"
"ခ်ိဳပါတယ္ဘုရား"
"ကုသုိလ္လုပ္ရင္ ကုသုိလ္မျဖစ္ဘူးလား"
"ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား"
"ကုသုိလ္ကံသည္ အက်ိဳးေပးခြင့္ရေသာ္လည္း ျပႆဒါးေန႔မွာ အက်ိဳးမေပးေသးဘဲ
ဆုိင္းငံ့ေနတယ္လုိ႔ ဘုရားေဟာသလား"
"မေဟာပါဘုရား"
"ဒီလုိဆုိရင္ ကံေကာင္းေထာက္ပ့ံေနေသာသူသည္ ျပႆဒါးေန႔မွာ အိမ္တုိင္ထူ
ျခင္းေၾကာင့္ မေကာင္းက်ိဳးရဦးမွာလား"
"မရပါဘုရား"
"ဒီလိုဆုိရင္ ကံေကာင္းေထာက္ပံ့ေနေသာသူသည္ အကုသုိလ္ကုိသာ ေၾကာက္
ရမယ္ မဟုတ္လား"
"မွန္ပါ့ဘုရား"
"အဲဒါေၾကာင့္ အကုသုိလ္ကုိ မေၾကာက္ဘဲ ျပႆဒါးကုိေၾကာက္လွ်င္ ျဗဟၼဏ
ဘာသာ၊ ျပႆဒါးကုိ မေၾကာက္ အကုသုိလ္ကုိေၾကာက္မွ ဗုဒၶဘာသာ
လုိ႔မွတ္ကြဲ႔"
"မွန္ပါ့ဘုရား"
ရက္ရာဇာ
"ရက္ရာဇာေန႔မွာ ငရုတ္သီးစားရင္ မစပ္ဘူးလား"
"စပ္ပါတယ္ဘုရား"
"ရက္ရာဇာေန႔မွာလုပ္ေသာ အကုသုိလ္သည္ မေကာင္းက်ိဳးကုိ မေပးဘဲ
ေနပါ့မလား"
"မေနပါဘုရား"
"ကံမေကာင္းေသာသူသည္ရက္ရာဇာေန႔မွာအိမ္တုိင္ထူျခင္းေၾကာ င့္
ခ်မ္းသာပါ့မလား"
"မခ်မ္းသာပါဘုရား"
"ေမာင္စိန္တုိ႔ရြာမွာ အိမ္ေျခဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ"
"တစ္ရာရွိပါတယ္ဘုရား"
"၄င္းအိမ္ေျခတစ္ရာမွာ ရက္မေရြးဘဲ ေဆာက္တဲ့အိမ္ပါရဲ့လား"
"မပါပါဘုရား"
"ရက္ေရြးျပီးေဆာက္တဲ့အိမ္ေတြသည္ ခ်မ္းသာတဲ့ အိမ္ေတြခ်ည္းပဲလား"
"မြဲေသာအိမ္ေတြသာ မ်ားပါတယ္ဘုရား"
"ဒီလုိဆုိရင္ ရက္ေကာင္းေတြက ေကာင္းက်ိဳးေပးႏုိင္သလား"
"မေပးႏုိင္ပါဘုရား"
"ရက္မေရြးဘဲ မဂၤလာေဆာင္တဲ့ လင္မယားရွိရဲ့လား"
"မရွိပါဘုရား"
"လင္မယားတုိင္း မကြဲမကြာနဲ႔ ခ်မ္းသာတာခ်ည္းပဲလား"
"မဟုတ္ပါဘုရား"
"ရက္ေကာင္းေတြကုိ အားကုိးရတာ အလကားေပါ့"
"အလကားပါဘုရား"
"ကုသုိလ္ကုိ အားကုိးမွ ဗုဒၶဘာသာကြဲ႔ ေမာင္စိန္ရဲ့"
"မွန္ပါ့ဘုရား"
စင္စစ္ေသာ္လူသားတစ္ဦး၏ဘ၀ေလာကဓံဟူသည္ထုိလူသား၏စိတ္သႏၲာန္
တြင္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေစတနာအေလ်ာက္ ခံစားရသည့္ တုံ႔ျပန္မွဳသာလွ်င္ျဖစ္ပါ၏။
ေကာင္းေသာေလာကဓံတရားမ်ားသည္ လူသား၏ စိတ္အစဥ္တြင္ ျဖစ္ထြန္း
သည့္ ေမတၲာ၊ ေစတနာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာတရားမ်ား၏ ထုုထည္ပမာဏႏွင့္
ေလ်ာ္ညီထုိက္တန္စြာ ခံစားရသည့္ အက်ိဳးရလဒ္ျဖစ္ပါ၏။ ယင္းသည္ တရား
မွ်တေသာ ကမၼနိယာမျဖစ္ပါ၏။ ဤကမၼနိယာမကုိ ကေျပာင္းကျပန္
ေတာ္လွန္ႏုိင္ေသာ တန္ခုိးဣဒိၶပါဒ္ရွင္ဟူ၍ ဤကမၻာ၌မရွိ။
ရက္ရာဇာ ျပႆဒါး ၀ါရမိတၲဳတုိ႔က စြမ္းႏုိင္ေသာအရာလည္း မဟုတ္။
ကိေလသာတန္းလန္း ၊ အာသေ၀ါတရားမ်ား ေထြးလုံးရစ္ပတ္ေနေသာျဗဟၼဏ
ပုဏၰားတုိ႔၏ "ရက္ရာဇာ" "ျပႆဒါး"ဟူေသာ အယူသည္ ကမၼနိယာမႏွင့္
ဆန္႔က်င္ျခားနားေသာ အယူမွား ၊ အစြဲမွားသာျဖစ္ပါ၏။
ယင္းရက္ရာဇာ၊ ျပႆဒါး အယူမွား အစြဲမွားတြင္ သက္၀င္ယုံၾကည္ေနသူမ်ား
အေနျဖင့္ အမွားကုိျပင္ ႏိုင္ေစရန္ ေစတနာျဖင့္ ေအာက္ပါ စာပုိဒ္ကုိ
လက္ေဆာင္ပါးအပ္ပါသည္။
အမွားအမွန္ကုိ တိက်စြာ သိရန္ခဲယဥ္း၏။
အမွားအမွန္ကုိ စိစစ္ခဲ၏။
အမွားအမွန္ကုိ ေ၀ဖန္ခြဲျခား၍ ေျပာခဲ၏။
အမွားကုိ ပယ္၍ အမွန္ကိုျပဳလုပ္ခဲ၏။
ထုိခဲယဥ္းျခင္းေလးမ်ိဳးတုိ႔ကမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အထူးအားထုတ္သင့္၏}}
( အရွင္ေသ႒ိလာဘိ၀ံသ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး )
Happyvalley ေရးသားေသာ Myanmar cupid မွေကာက္ႏုတ္တင္ၿပထားပါသည္။
0 comments:
Post a Comment