ဒါနကုသုိလ္နဲ႔ပတ္သက္၍.. (မူလဓမၼဆရာေတာ္ ဦး၀ိဇယ)

အရွင္ဓမၼဓရ—ယခုေခတ္မွာ ဒါနေတြ အလြန္ျပဳၾကတယ္ဘုရား။ဒါနႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး–အက်ယ္ညႊန္ၾကား ေတာ္မူပါဘုရား။

ဦးဝိဇယ—ဒါနကုသုိလ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးအဂၤါ(၃)ခ်က္ရွိပါတယ္..။(၁)အလွဴခံပုဂၢဳိလ္(၂) လွဴဖြယ္ပစၥည္း(၃)လွဴေသာသူ၏ေစတနာ ဟုသုံးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။

(၁) အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ဆုိသည္မွာ–

(၁)ျမတ္စြာဘုရား၊

(၂)ပေစၥကဗုဒၶါ

(၃) ရဟႏၱာ

(၄)ရဟႏၱာျဖစ္ေအာင္က်င့္သူ

(၅)အနာဂါမ္

(၆) အနာဂါမ္ျဖစ္ေအာင္က်င့္သူ

(၇) သကဒါဂါမ္

(၈) သကဒါဂါမ္ ျဖစ္ေအာင္က်င့္သူ

(၉) ေသာတာပန္

(၁၀) ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္က်င့္သူ

(၁၁) သာသနာပစ်ာန္ရပုဂၢဳိလ္

(၁၂) သီလရွိသူ

(၁၃) သီလမရွိသူ

(၁၄) တိရိစၦာန္အားျဖင့္ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ (၁၄)ပါးရွိပါတယ္..။

ဤ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္(၁၄)ေယာက္တုိ႔သည္ အဆင့္ဆင့္မြန္ျမတ္ၾကပါတယ္။ အက်ဳိးေပးရာမွာလည္း အဆင့္ဆင့္အက်ဳိးႀကီးၾကပါတယ္.ပုဂၢလိက အလွဴခံထဲတြင္ ဘုရားအျမတ္ဆုံးျဖစ္ပါတယ္..။ျမတ္စြာဘုရားထက္ သံဃိကအလွဴ ကပုိၿပီးျမတ္ပါတယ္။ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္အျမဲတမ္းရွိေနေၾကာင္း ကုိနားလည္ပါေစ။

(၂)လွဴဖြယ္ဝတၳဳဆုိသည္မွာ-သက္ရွိသက္မဲ့ပစၥည္းအားလုံးျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ဒါေပမဲ့ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ အတြက္အက်ဳိးရွိမရွိ ၾကည့္ရမယ္။အက်ဳိးရွိေသာ္လည္း သင့္ေတာ္-မသင့္ေတာ္ကုိလည္းၾကည့္ရမည္။အလွဴခံပုဂၢဳိလ္မ်ား၏အလုိအပ္ဆုံးကုိ ေရြးလွဴႏုိင္လွ်င္ ပုိေကာင္းပါတယ္။

(၃)လွဴေသာ ပုဂၢဳိလ္၏ေစတနာ ဟူသည္မွာ–(စြန္႔လႊတ္မယ္၊စြန္႔လႊတ္တယ္၊ စြန္႔ၿပီးတာကုိ ဝမ္းသာတယ္)ဟူေသာ ေစတနာသုံးတန္ျပည့္စုံေလေလ ေကာင္းေလျဖစ္ပါတယ္..။

ကုသုိလ္ဆုိတာ ေလာကႀကီးမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘာလုပ္ရင္ကုသုိလ္၊ ဘယ္လုိလုပ္ရင္ ကုသုိလ္ဆုိတာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ (စြန္႔လွ်င္+ခ်မ္းသာ) ဟူေသာ သေဘာတရားသာျဖစ္ပါတယ္။

အကုသုိလ္ဆုိတာလည္း ေလာကႀကီးမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘာလုပ္ရင္ အကုသုိလ္၊ ဘယ္လုိလုပ္ရင္ အကုသုိလ္ဆုိတာမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။(စြဲလွ်င္+ဆင္းရဲ)ဆုိေသာ သေဘာတရားမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အိပ္ ေပ်ာ္ေနဆဲဘဝင္စိတ္မွလြဲၿပီး ပုထုဇဥ္ႏွင့္ ေသကၡ ပုဂၢဳိလ္ တုိ႔စိတ္မွာ ကုသုိလ္ႏွင့္ အကုသုိလ္မွလြဲၿပီး က်န္တာျဖစ္ခြင့္မရွိပါဘူး။

အကုသုိလ္ဆုိတာလည္း ေလာကႀကီးမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘာလုပ္ရင္ အကုသုိလ္၊ ဘယ္လုိလုပ္ရင္ အကုသုိလ္ဆုိတာမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။(စြဲလွ်င္+ဆင္းရဲ)ဆုိေသာ သေဘာတရားမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အိပ္ ေပ်ာ္ေနဆဲဘဝင္စိတ္မွလြဲၿပီး ပုထုဇဥ္ႏွင့္ ေသကၡ ပုဂၢဳိလ္ တုိ႔စိတ္မွာ ကုသုိလ္ႏွင့္ အကုသုိလ္မွလြဲၿပီး က်န္တာျဖစ္ခြင့္မရွိပါဘူး။

စြန္႔လႊတ္ျခင္း ကုသုိလ္မျဖစ္ရင္၊စြဲလန္းျခင္း အကုသုိလ္ျဖစ္မွာေတာ့ေသခ်ာ ေနပါတယ္။ေလာကႀကီးမွာ ေတာ့ ကုသုိလ္အကုသုိလ္ ဘဝင္စိတ္ မ်ားမျဖစ္ပဲ စိတ္ေတြျဖစ္ေနေသးတယ္လုိ႔ ထင္ေနပါတယ္။ထုိအထင္ကပဲ ကုသုိလ္၊အကုသုိလ္ရဲ႔ အမွန္သေဘာကုိ သိခြင့္မ ေပးပဲ တားျမစ္ေနပါတယ္..။စိစစ္ၾကည့္ပါ။

ဥပမာ—ေစ်းေရာင္းေစ်းဝယ္လုပ္ၾကရာမွာ ေရာင္းသူသည္ ပစၥည္းကုိ စြန္႔ရတယ္၊ စြန္႔လႊတ္တဲ့စိတ္ထည့္လွ်င္၊ ကုသုိလ္ျဖစ္တယ္။ စြဲလန္းတဲ့စိတ္ျဖစ္လွ်င္ အကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဝယ္သူသည္လည္းေငြကုိစြန္႔ရတယ္..။စြန္႔လႊတ္တဲ့စိတ္ထည္ႏုိင္လွ်င္ ကုသုိလ္ျဖစ္ၿပီး စြဲလန္းတဲ့စိတ္ျဖစ္လွ်င္အကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။

မိမိစိတ္ထဲမွာထင္ေနတာက ကုသုိလ္၊အကုသုိလ္မျဖစ္ ဘူးဟုထင္ေနပါတယ္။ ထုိအထင္ေၾကာင့္ ေစ်းဆစ္ျခင္းစသည္ျဖင့္ ခုိးျခင္း၊အကုသုိလ္ ေျမာက္ျမားစြာ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။သတိထားၿပီးစဥ္းစားၾကည့္ပါဘုရား။က်န္တဲ့ေနရာမ်ာကုိလည္းခ်ဲ႔ထြင္ၿပီးသိပါဘုရား။လွဴစရာမရွားပါဘူး၊ ေစတနာရွားေနၾကပါတယ္။

0 comments:

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP