ဓာတ္ၾကီးေလးပါး
ဓာတ္ၾကီးေလးပါးက.....ပထ၀ီ..အာေပါ...ေတေဇာ....၀ါေယာ....ၿဖစ္ပါတယ္...
ပထ၀ီဓာတ္.....အေၾကာင္းစၿပီးတင္ၿပပါ႔မယ္
မာတဲ႔သေဘာ ၊ ေပ်ာ႔တဲ႔သေဘာ ၊ နဴးညံ႕တဲ႕သေဘာ ၊ ေခ်ာတဲ႔သေဘာ ၊ သိမ္ေမြ႕တဲ႔သေဘာ ၊ ၾကမ္းတဲ႔သေဘာကို
ေခၚပါတယ္ သတၱဳမီးၿခစ္တစ္ခုကို လက္နဲ႔ကိုင္ၾကည္႕၊ထိၾကည္႕တို႕ၾကည္႕တဲ႔အခါဘာေတြေတြ႕လဲ... ဘယ္လိုေနလဲ
လို႔ေမးရင္...မာတယ္လို႔ သူသူငါငါေၿပာၾကမယ္ ေက်ာက္ခဲကိုကိုင္ၾကည္၊ သံေခ်ာင္းကေလးကို ကိုင္ၾကည္႕၊ သူတို႔
လည္းမာတယ္...ဒါေၾကာင္႔ ေက်ာက္ခဲဟာ သံေခ်ာင္းဟာ မာတာပဲမို႔ မီးၿခစ္လားလို႔ေမးရင္မဟုတ္ဘူး..ေက်ာက္ခဲ
ဟာ ေက်ာက္ခဲပဲ သံေခ်ာင္းဟာသံေခ်ာင္းပဲ မီးၿခစ္ဟာ မီးၿခစ္ပဲလို႔ေၿဖမယ္။ အဲဒီေတာ႔မီးၿခစ္ကေလးဟာမာတယ္
ဆိုေတာ႔ မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ ပညတ္..မရွိတရားက တစ္ပါး၊ မာတယ္ဆိုတဲ႔ပရမတ္..အရွိတရားကတစ္ပါး... ႏွစ္ပါး
ထပ္ေနပါတယ္
...........အဲဒီတစ္ရားႏွစ္ပါးမွာ မရွိတရားဆိုတဲ႔ ပညတ္ တရားကိုေဖ်ာက္ၿပီး ဘုရားရွင္ေဟာၾကားတဲ႔ ပရမတ္..
အရွိတရားဆိုဒ္ေအာင္ ၾကည္႕ပံုက............... အဲဒီမီးၿခစ္ကေလးကို ေပေပၚတင္ တူနဲ႕ၿပားေနေအာင္ ထုရင္ ....
ၿပားသြားမယ္...အဲဒီအၿပားေလးကို ဘာလဲလို႔ေမးရင္ မီးၿခစ္လို႔ ဘယ္သူမွမေၿပာေတာ႔ဘူး
သတၱဳၿပားေလးလို႔ပဲေၿပာလိမ္႔မယ္...မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ ပံုပန္းသ႑ာန္ ေပ်ာက္သြားတာမို႔ပါ....အဲဒီသတၱဳၿပားေလးကို
ကိုင္ၾကည္႕၊ ထိၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ ဘာေတြ႕သလဲဆိုရင္မာတာကိုပဲေတြ႕ရတယ္....သေဘာက မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ မရွိတဲ႔
ပညတ္တရားေပ်ာက္သြားၿပီး ...မာတယ္ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ ပရမတ္...အရွိတရား က မေပ်ာက္တာကိုေတြ႕ရတာပါ
.....အဲဒီသတၱဳၿပားေလးကို အရည္က်ိဳၿပီး သြန္းေလာင္းလိုက္ၿပန္ရင္လည္း....ဘာလဲလို႔ေမးရင္ သတၱဳခဲကေလးလို႔
ေၿပာၾကပါလိမ္႔မယ္....သတၱဳၿပားေလးလို႔မေၿပာေတာ႔ပါဘူး... ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ မူလသ႑ာန္..မရွိတရား
ပညတ္က ေပ်ာက္သြားလို႔ပါ..အဲဒီသတၱဳခဲကေလးကို ထိၾကည္႕၊ ကိုင္ၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ ၿပန္ရင္လည္း မာတယ္ဆိုတဲ႔
ပထ၀ီဓာတ္အရွိတရားကေတာ႔မေပ်ာက္ပါဘူး...အဲဒီသတၱဳခဲကေလးကိုတံစဥ္းနဲ႕စား..အမွဳန္႕ကေလးေတြၿဖစ္ေအာင္
လုပ္ၿပန္တဲ႔ အခါမွာလည္း...အဲလိုပဲ သတၱဳခဲဆိုတဲ႔ ပညတ္တရားေပ်ာက္ၿပီး သတၱဳမွဳန္႕ၿဖစ္လာေပမယ္႔...
မာတယ္ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ အရွိတရားကေတာ႔ လံုး၀ မေပ်ာက္ပါဘူး... အဲဒီသတၱဳအမွဳန္႕ေတြကို
လံုေလးထဲထည္႕ၿပီး ဖိုထိုး....ဘာလဲလို႔ေမးရင္... ၿပာေတြလို႔ေၿပာလိမ္႔မယ္...သတၱဳမွဳန္႔ဆိုတဲ႔
ပညတ္သေဘာေပ်ာက္သြားတာၿဖစ္ပါတယ္
ၿပာကို လက္နဲ႔ ကိုင္ၾကည႕္၊ထိၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ေတာ႔....နူးညံ႕တဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္အရွိတရား က
လံုး၀မေပ်ာက္ပါဘူး..အဲဒီၿပာေတြကို ရည္နဲ႔ေဖ်ာ္ၿပီး ေၿမေပၚေလာင္းခ် လိုက္လို႔ ေလးငါးလ ၾကာတဲ႔အခါ
အဲဒီေနရာကိုကိုင္ၾကည္႕တဲ႔အခါမာတယ္ဆိုတဲ႔ပထ၀ီသေဘာပဲ ေတြ႔ရမွာ ၿဖစ္ၿပီး...ၿပာရည္ဆိုတဲ႔
ပညတ္သေဘာကေပ်ာက္သြားတာေတြ႕ရမွာၿဖစ္ပါတယ္ ပရမတ္ဆိုတဲ႔ အရွိတရားဟာ...
ဘယ္လိုဖ်က္ဖ်က္..ဘယ္ေလာက္ပဲဖ်က္ဖ်က္ မေပ်ာက္မပ်က္ဘဲ ပညတ္မရွိတရားကေတာ႔
ေပ်ာက္ပ်က္သြားတဲ႔သေဘာပါ ပညတ္မီးၿခစ္ဟာ...ပညတ္ သတၱဳၿပားကေလးကို ေအာက္ခံ
ကိုယ္ထည္...အဖံုးလုပ္..ေက်ာက္ထည္႕...ဘီးကေလးတပ္..မီးစာ ..ဂြမ္း...ဓာတ္ဆီထည္႕ ..လွည္႕ေပးရင္
မီးေတာက္ပြင္႔ထြက္လာလို႔ မီးၿခစ္ရယ္လို႔ ေခၚဆိုၾကစို႔ဆိုတဲ႔ ပညတ္သေဘာတရားပါပဲ... မူလေၿမၾကီးထဲမွာ ေတာ႔
မီးၿခစ္ရွိတာမဟုတ္ပါဘူး...ဂဏပညတ္..သခၤါရပညတ္ေတြဖံုးေနတာပါ...တစ္ကယ္႔လကၡဏာ..တစ္ကယ္႔အရွိက
...မာတာ ေပ်ာ႔တာ နဴးညံ႕တာ ေခ်ာတာ ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ ပရမတ္လကၡဏာပါပဲ
အဲဒီမေပ်ာက္ပ်က္တဲ႔မာတာ၊ေပ်ာ႔တာ၊နဴးညံ႕၊တာေခ်ာတာ.......ကိုလည္းယူၿပလို႔မရနိဳင္ပါ..ခ်ိန္တြယ္လို႔လဲမရနိဳင္ပါ..
အေရာင္အားၿဖင္႔လဲမၿပနိဳင္ပါ...ပံုသ႑ာန္အားၿဖင္႔လဲမၿပနိဳင္ပါ.......မာေသာ..ေပ်ာ႔ေသာ...နဴးညံ႕ေသာ..ေခ်ာေသာ..
သေဘာတရားသက္သက္သာၿဖစ္ပါတယ္။ ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔သာ ၿမင္သိရပါတယ္....ပကတိမ်က္စိနဲ႔မၿမင္နိဳင္ပါဘူး
.......မရွိတရား ပညတ္က ေတာ႔ၿမင္နိဳင္ေပမယ္႔ေပ်ာက္ ပ်က္တဲ႔သေဘာရွိၿပီး...ရွိတရား ကေတာ႔ မၿမင္နိဳင္
(ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ၿမင္နိဳင္ၿပီး) ဘဲလံုး၀ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရနိဳင္ပါဘူးဆိုတာပါပဲ
အာေပါဓာတ္
ဖြဲ႕စည္းတဲ႔သေဘာ...ယိုစီးတဲ႔သေဘာ သည္ အာေပါဓာတ္သေဘာၿဖစ္ပါသည္...အလြန္သိမ္ေမြ႕ေသာ
သုခုမရုပ္ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ကိုင္..ထိ..စမ္းလို႔ရေကာင္းေသာရုပ္မဟုတ္သၿဖင္႔ ဥာဏ္ကိုအသံုးခ်ရပါမည္....ေရႏွင္႔
တစ္မွဳန္တစ္မႊားစီ ကစင္႔ကလွ်ားလြင္႔ပါးေနေသာ ဖုန္မွဳန္႕ကေလးမ်ားကို နယ္လိုက္လွ်င္ အတံုးအခဲ ပံုမ်ိဳး
လုပ္လို႔ရၿခင္းမွာ.....အာေပါဓါတ္က ဖြဲ႕ၿခင္းေၾကာင္႔ ၿဖစ္ပါသည္...သက္ရွိသက္မဲ႔ တည္းဟူေသာ အတံုးအခဲ
ပံုသ႑ာန္ မွန္သမွ်သည္ အာေပါဓါတ္ေၾကာင္႔ၿဖစ္ေနသည္ ယိုစီးတတ္ေသာသေဘာက....ဖြဲ႕စည္းတဲ႔သေဘာ
လြန္ကဲတဲ႔အခါ ၿဖစ္ေပၚတတ္ပါသည္.......ေရကိုရႊံ႕ခဲ တစ္ခုသို႔ေလာင္းခ်လိုက္ပါက အရည္ေပ်ာ္ယိုစည္း
သြားမည္ကို အထင္အရွားေတြ႕ရမည္ၿဖစ္သည္.....
ေတေဇာဓာတ္
ေတေဇာဓာတ္ရဲ႕ ၿမန္မာလိုက....ရင္႔က်က္ၿခင္း...ၿဖစ္သည္ ဥဏွေတေဇာ၊ သီတေတေဇာ ..... ပူသေဘာ..
ေအးသေဘာ...ေၾကာင္႔ ရင္႔က်က္ေစပါသည္ ပူလို႔ရင္႔က်က္ပံုဥပမာက.........ရႊံ႕ေပ်ာ႔ေပ်ာ႔ ကို အိုးခြက္ပံုခ်ၿပီး
ေနပူလွန္း....မာလာေတာ႔ မီးထဲဖုတ္တဲ႔အခါ နီၿမန္းၿပီး အလြန္မာေက်ာလွ်က္ က်က္လာေစပါသည္
ရႊံ႕ဘ၀မွ တစ္ေၿဖးေၿဖးမာလာတာကိုပကတိမ်က္စိၿဖင္႔မၿမင္နိဳင္....အေၾကာင္းမွာ.........ပူလို႔ရင္႔ က်က္ေစ
တယ္ဆိုရာတြင္ ပူတာသည္ ပရမတ္ ေတေဇာမဟုတ္....ရင္႔က်က္ေစတတ္ၿခင္းတည္းဟူေသာ ပရမတ္
ေတေဇာဓါတ္ရဲ႕ အေၾကာင္းပရိယာယ္မွ်သာၿဖစ္ၿပီး ရင္႔လာတဲ႔ က်က္လာတဲ႔အရည္အေသြးအေရာင္ကို
ၾကည္႕ရင္းမွ ၿမင္ရသၿဖင္႔.....ဥာဏ္မွာသာၿမင္နိဳင္ပါသည္အေအးဓာတ္ေၾကာင္႔ရင္႔က်က္ တာကေတာ႔
........အင္ၾကင္းေက်ာက္တံုးမ်ားကို ၾကည္႕ရင္းၿမင္နိဳင္ပါသည္....အင္ၾကင္းပင္ဘ၀မွ..ေအးေသာ ေၿမထဲ..ေရထဲ
တြင္ၿမဳတ္ေနရင္း...ေက်ာက္တံုးမ်ားအၿဖစ္ရင္႔က်က္သြားမွဳ႕ၿဖစ္ပါသည္
၀ါေယာဓာတ္
ေထာက္ကန္...လွဳပ္ရွားတဲ႔ သေဘာကိုေခၚပါသည္္
သစ္ပင္ကိုေလတိုက္လို႔လွဳပ္ၿပီးမလဲမၿပိဳေနၿခင္းသည္...သစ္ပင္ကေထာက္ကန္ထားသည္မဟုတ္....သစ္ပင္
ကလွဳပ္သည္မဟုတ္....သစ္ပင္က ပညတ္မွ်သာၿဖစ္ၿပီးမေထာက္ကန္/မလွဳပ္နိဳင္....ပရမတ္ၿဖစ္ေသာ
၀ါေယာဓာတ္ကသာေထာက္ ကန္လွဳပ္ရွားေနၿခင္းၿဖစ္သည္ လူသည္လည္း စိတၱဇ၀ါေယာ လွဳံေဆာ္မွဳ႕ေၾကာင္႔
သြားနိဳင္လာနိဳင္လွဳပ္ရွားနိဳင္ၿခင္းၿဖစ္သည္
ပထ၀ီ...အာေပါ...၀ါေယာ...ေတေဇာ တည္းဟူေသာ ဓာတ္ေလးပါးလံုးသည္ လကၡဏာကြဲၿပားေသာ္လည္း
သေဘာသက္သက္သာရွိပါသည္......မိမိဥာဏ္ၿဖင္႔ ၿပတ္ၿပတ္သားသား ေၾကညက္စြာသိေနဖို႔လိုပါသည္
အခ်ဳပ္အေနနဲ႔.......မရွိတရားပညတ္ကေတာ႔ၿမင္နိဳင္ေပမယ္ေပ်ာက္ပ်က္တဲ႔သေဘာရွိၿပီး........ရွိတရားကေတာ႔
ပကတိမ်က္စိနဲ႔မၿမင္နိဳင္ေပမယ္႔ (ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ၿမင္နိဳင္ၿပီး) ဘဲ လံုး၀ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရနိဳင္ပါဘူးဆိုတာပါပဲ
ဓာတ္ဆိုတာ သေဘာတရားမည္ပါတယ္....သေဘာတရားဆိုတာ ကိုင္တြယ္/ခ်ိန္တြယ္/ေရာင္အားၿဖင္႔
/ပံုအားၿဖင္႔ ၿပလို႔မရလို႔ ဘာမွမရွိပါ......ဘာမွမရွိလို႔ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါမရွိပါ
ခႏၼာမွာ...အထက္ေဖာ္ၿပခဲ႕တဲ႔ ဓါတ္ၾကီးေလးပါးအၿပင္ ၀႑ဓါတ္....အဆင္းရုပ္
ဂႏၼဓါတ္.....အနံ႕ရုပ္
ရသဓါတ္...အရသာရုပ္
ၾသဇဓါတ္....ၾသဇရုပ္
ဆိုၿပီး ဓါတ္ေလးပါး ထပ္ေပါင္းပါ၀င္ပါတယ္
ပထ၀ီဓာတ္.....အေၾကာင္းစၿပီးတင္ၿပပါ႔မယ္
မာတဲ႔သေဘာ ၊ ေပ်ာ႔တဲ႔သေဘာ ၊ နဴးညံ႕တဲ႕သေဘာ ၊ ေခ်ာတဲ႔သေဘာ ၊ သိမ္ေမြ႕တဲ႔သေဘာ ၊ ၾကမ္းတဲ႔သေဘာကို
ေခၚပါတယ္ သတၱဳမီးၿခစ္တစ္ခုကို လက္နဲ႔ကိုင္ၾကည္႕၊ထိၾကည္႕တို႕ၾကည္႕တဲ႔အခါဘာေတြေတြ႕လဲ... ဘယ္လိုေနလဲ
လို႔ေမးရင္...မာတယ္လို႔ သူသူငါငါေၿပာၾကမယ္ ေက်ာက္ခဲကိုကိုင္ၾကည္၊ သံေခ်ာင္းကေလးကို ကိုင္ၾကည္႕၊ သူတို႔
လည္းမာတယ္...ဒါေၾကာင္႔ ေက်ာက္ခဲဟာ သံေခ်ာင္းဟာ မာတာပဲမို႔ မီးၿခစ္လားလို႔ေမးရင္မဟုတ္ဘူး..ေက်ာက္ခဲ
ဟာ ေက်ာက္ခဲပဲ သံေခ်ာင္းဟာသံေခ်ာင္းပဲ မီးၿခစ္ဟာ မီးၿခစ္ပဲလို႔ေၿဖမယ္။ အဲဒီေတာ႔မီးၿခစ္ကေလးဟာမာတယ္
ဆိုေတာ႔ မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ ပညတ္..မရွိတရားက တစ္ပါး၊ မာတယ္ဆိုတဲ႔ပရမတ္..အရွိတရားကတစ္ပါး... ႏွစ္ပါး
ထပ္ေနပါတယ္
...........အဲဒီတစ္ရားႏွစ္ပါးမွာ မရွိတရားဆိုတဲ႔ ပညတ္ တရားကိုေဖ်ာက္ၿပီး ဘုရားရွင္ေဟာၾကားတဲ႔ ပရမတ္..
အရွိတရားဆိုဒ္ေအာင္ ၾကည္႕ပံုက............... အဲဒီမီးၿခစ္ကေလးကို ေပေပၚတင္ တူနဲ႕ၿပားေနေအာင္ ထုရင္ ....
ၿပားသြားမယ္...အဲဒီအၿပားေလးကို ဘာလဲလို႔ေမးရင္ မီးၿခစ္လို႔ ဘယ္သူမွမေၿပာေတာ႔ဘူး
သတၱဳၿပားေလးလို႔ပဲေၿပာလိမ္႔မယ္...မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ ပံုပန္းသ႑ာန္ ေပ်ာက္သြားတာမို႔ပါ....အဲဒီသတၱဳၿပားေလးကို
ကိုင္ၾကည္႕၊ ထိၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ ဘာေတြ႕သလဲဆိုရင္မာတာကိုပဲေတြ႕ရတယ္....သေဘာက မီးၿခစ္ဆိုတဲ႔ မရွိတဲ႔
ပညတ္တရားေပ်ာက္သြားၿပီး ...မာတယ္ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ ပရမတ္...အရွိတရား က မေပ်ာက္တာကိုေတြ႕ရတာပါ
.....အဲဒီသတၱဳၿပားေလးကို အရည္က်ိဳၿပီး သြန္းေလာင္းလိုက္ၿပန္ရင္လည္း....ဘာလဲလို႔ေမးရင္ သတၱဳခဲကေလးလို႔
ေၿပာၾကပါလိမ္႔မယ္....သတၱဳၿပားေလးလို႔မေၿပာေတာ႔ပါဘူး... ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ မူလသ႑ာန္..မရွိတရား
ပညတ္က ေပ်ာက္သြားလို႔ပါ..အဲဒီသတၱဳခဲကေလးကို ထိၾကည္႕၊ ကိုင္ၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ ၿပန္ရင္လည္း မာတယ္ဆိုတဲ႔
ပထ၀ီဓာတ္အရွိတရားကေတာ႔မေပ်ာက္ပါဘူး...အဲဒီသတၱဳခဲကေလးကိုတံစဥ္းနဲ႕စား..အမွဳန္႕ကေလးေတြၿဖစ္ေအာင္
လုပ္ၿပန္တဲ႔ အခါမွာလည္း...အဲလိုပဲ သတၱဳခဲဆိုတဲ႔ ပညတ္တရားေပ်ာက္ၿပီး သတၱဳမွဳန္႕ၿဖစ္လာေပမယ္႔...
မာတယ္ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ အရွိတရားကေတာ႔ လံုး၀ မေပ်ာက္ပါဘူး... အဲဒီသတၱဳအမွဳန္႕ေတြကို
လံုေလးထဲထည္႕ၿပီး ဖိုထိုး....ဘာလဲလို႔ေမးရင္... ၿပာေတြလို႔ေၿပာလိမ္႔မယ္...သတၱဳမွဳန္႔ဆိုတဲ႔
ပညတ္သေဘာေပ်ာက္သြားတာၿဖစ္ပါတယ္
ၿပာကို လက္နဲ႔ ကိုင္ၾကည႕္၊ထိၾကည္႕၊တို႕ၾကည္႕ေတာ႔....နူးညံ႕တဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္အရွိတရား က
လံုး၀မေပ်ာက္ပါဘူး..အဲဒီၿပာေတြကို ရည္နဲ႔ေဖ်ာ္ၿပီး ေၿမေပၚေလာင္းခ် လိုက္လို႔ ေလးငါးလ ၾကာတဲ႔အခါ
အဲဒီေနရာကိုကိုင္ၾကည္႕တဲ႔အခါမာတယ္ဆိုတဲ႔ပထ၀ီသေဘာပဲ ေတြ႔ရမွာ ၿဖစ္ၿပီး...ၿပာရည္ဆိုတဲ႔
ပညတ္သေဘာကေပ်ာက္သြားတာေတြ႕ရမွာၿဖစ္ပါတယ္ ပရမတ္ဆိုတဲ႔ အရွိတရားဟာ...
ဘယ္လိုဖ်က္ဖ်က္..ဘယ္ေလာက္ပဲဖ်က္ဖ်က္ မေပ်ာက္မပ်က္ဘဲ ပညတ္မရွိတရားကေတာ႔
ေပ်ာက္ပ်က္သြားတဲ႔သေဘာပါ ပညတ္မီးၿခစ္ဟာ...ပညတ္ သတၱဳၿပားကေလးကို ေအာက္ခံ
ကိုယ္ထည္...အဖံုးလုပ္..ေက်ာက္ထည္႕...ဘီးကေလးတပ္..မီးစာ ..ဂြမ္း...ဓာတ္ဆီထည္႕ ..လွည္႕ေပးရင္
မီးေတာက္ပြင္႔ထြက္လာလို႔ မီးၿခစ္ရယ္လို႔ ေခၚဆိုၾကစို႔ဆိုတဲ႔ ပညတ္သေဘာတရားပါပဲ... မူလေၿမၾကီးထဲမွာ ေတာ႔
မီးၿခစ္ရွိတာမဟုတ္ပါဘူး...ဂဏပညတ္..သခၤါရပညတ္ေတြဖံုးေနတာပါ...တစ္ကယ္႔လကၡဏာ..တစ္ကယ္႔အရွိက
...မာတာ ေပ်ာ႔တာ နဴးညံ႕တာ ေခ်ာတာ ဆိုတဲ႔ ပထ၀ီဓာတ္ ပရမတ္လကၡဏာပါပဲ
အဲဒီမေပ်ာက္ပ်က္တဲ႔မာတာ၊ေပ်ာ႔တာ၊နဴးညံ႕၊တာေခ်ာတာ.......ကိုလည္းယူၿပလို႔မရနိဳင္ပါ..ခ်ိန္တြယ္လို႔လဲမရနိဳင္ပါ..
အေရာင္အားၿဖင္႔လဲမၿပနိဳင္ပါ...ပံုသ႑ာန္အားၿဖင္႔လဲမၿပနိဳင္ပါ.......မာေသာ..ေပ်ာ႔ေသာ...နဴးညံ႕ေသာ..ေခ်ာေသာ..
သေဘာတရားသက္သက္သာၿဖစ္ပါတယ္။ ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔သာ ၿမင္သိရပါတယ္....ပကတိမ်က္စိနဲ႔မၿမင္နိဳင္ပါဘူး
.......မရွိတရား ပညတ္က ေတာ႔ၿမင္နိဳင္ေပမယ္႔ေပ်ာက္ ပ်က္တဲ႔သေဘာရွိၿပီး...ရွိတရား ကေတာ႔ မၿမင္နိဳင္
(ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ၿမင္နိဳင္ၿပီး) ဘဲလံုး၀ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရနိဳင္ပါဘူးဆိုတာပါပဲ
အာေပါဓာတ္
ဖြဲ႕စည္းတဲ႔သေဘာ...ယိုစီးတဲ႔သေဘာ သည္ အာေပါဓာတ္သေဘာၿဖစ္ပါသည္...အလြန္သိမ္ေမြ႕ေသာ
သုခုမရုပ္ၿဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ကိုင္..ထိ..စမ္းလို႔ရေကာင္းေသာရုပ္မဟုတ္သၿဖင္႔ ဥာဏ္ကိုအသံုးခ်ရပါမည္....ေရႏွင္႔
တစ္မွဳန္တစ္မႊားစီ ကစင္႔ကလွ်ားလြင္႔ပါးေနေသာ ဖုန္မွဳန္႕ကေလးမ်ားကို နယ္လိုက္လွ်င္ အတံုးအခဲ ပံုမ်ိဳး
လုပ္လို႔ရၿခင္းမွာ.....အာေပါဓါတ္က ဖြဲ႕ၿခင္းေၾကာင္႔ ၿဖစ္ပါသည္...သက္ရွိသက္မဲ႔ တည္းဟူေသာ အတံုးအခဲ
ပံုသ႑ာန္ မွန္သမွ်သည္ အာေပါဓါတ္ေၾကာင္႔ၿဖစ္ေနသည္ ယိုစီးတတ္ေသာသေဘာက....ဖြဲ႕စည္းတဲ႔သေဘာ
လြန္ကဲတဲ႔အခါ ၿဖစ္ေပၚတတ္ပါသည္.......ေရကိုရႊံ႕ခဲ တစ္ခုသို႔ေလာင္းခ်လိုက္ပါက အရည္ေပ်ာ္ယိုစည္း
သြားမည္ကို အထင္အရွားေတြ႕ရမည္ၿဖစ္သည္.....
ေတေဇာဓာတ္
ေတေဇာဓာတ္ရဲ႕ ၿမန္မာလိုက....ရင္႔က်က္ၿခင္း...ၿဖစ္သည္ ဥဏွေတေဇာ၊ သီတေတေဇာ ..... ပူသေဘာ..
ေအးသေဘာ...ေၾကာင္႔ ရင္႔က်က္ေစပါသည္ ပူလို႔ရင္႔က်က္ပံုဥပမာက.........ရႊံ႕ေပ်ာ႔ေပ်ာ႔ ကို အိုးခြက္ပံုခ်ၿပီး
ေနပူလွန္း....မာလာေတာ႔ မီးထဲဖုတ္တဲ႔အခါ နီၿမန္းၿပီး အလြန္မာေက်ာလွ်က္ က်က္လာေစပါသည္
ရႊံ႕ဘ၀မွ တစ္ေၿဖးေၿဖးမာလာတာကိုပကတိမ်က္စိၿဖင္႔မၿမင္နိဳင္....အေၾကာင္းမွာ.........ပူလို႔ရင္႔ က်က္ေစ
တယ္ဆိုရာတြင္ ပူတာသည္ ပရမတ္ ေတေဇာမဟုတ္....ရင္႔က်က္ေစတတ္ၿခင္းတည္းဟူေသာ ပရမတ္
ေတေဇာဓါတ္ရဲ႕ အေၾကာင္းပရိယာယ္မွ်သာၿဖစ္ၿပီး ရင္႔လာတဲ႔ က်က္လာတဲ႔အရည္အေသြးအေရာင္ကို
ၾကည္႕ရင္းမွ ၿမင္ရသၿဖင္႔.....ဥာဏ္မွာသာၿမင္နိဳင္ပါသည္အေအးဓာတ္ေၾကာင္႔ရင္႔က်က္ တာကေတာ႔
........အင္ၾကင္းေက်ာက္တံုးမ်ားကို ၾကည္႕ရင္းၿမင္နိဳင္ပါသည္....အင္ၾကင္းပင္ဘ၀မွ..ေအးေသာ ေၿမထဲ..ေရထဲ
တြင္ၿမဳတ္ေနရင္း...ေက်ာက္တံုးမ်ားအၿဖစ္ရင္႔က်က္သြားမွဳ႕ၿဖစ္ပါသည္
၀ါေယာဓာတ္
ေထာက္ကန္...လွဳပ္ရွားတဲ႔ သေဘာကိုေခၚပါသည္္
သစ္ပင္ကိုေလတိုက္လို႔လွဳပ္ၿပီးမလဲမၿပိဳေနၿခင္းသည္...သစ္ပင္ကေထာက္ကန္ထားသည္မဟုတ္....သစ္ပင္
ကလွဳပ္သည္မဟုတ္....သစ္ပင္က ပညတ္မွ်သာၿဖစ္ၿပီးမေထာက္ကန္/မလွဳပ္နိဳင္....ပရမတ္ၿဖစ္ေသာ
၀ါေယာဓာတ္ကသာေထာက္ ကန္လွဳပ္ရွားေနၿခင္းၿဖစ္သည္ လူသည္လည္း စိတၱဇ၀ါေယာ လွဳံေဆာ္မွဳ႕ေၾကာင္႔
သြားနိဳင္လာနိဳင္လွဳပ္ရွားနိဳင္ၿခင္းၿဖစ္သည္
ပထ၀ီ...အာေပါ...၀ါေယာ...ေတေဇာ တည္းဟူေသာ ဓာတ္ေလးပါးလံုးသည္ လကၡဏာကြဲၿပားေသာ္လည္း
သေဘာသက္သက္သာရွိပါသည္......မိမိဥာဏ္ၿဖင္႔ ၿပတ္ၿပတ္သားသား ေၾကညက္စြာသိေနဖို႔လိုပါသည္
အခ်ဳပ္အေနနဲ႔.......မရွိတရားပညတ္ကေတာ႔ၿမင္နိဳင္ေပမယ္ေပ်ာက္ပ်က္တဲ႔သေဘာရွိၿပီး........ရွိတရားကေတာ႔
ပကတိမ်က္စိနဲ႔မၿမင္နိဳင္ေပမယ္႔ (ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ၿမင္နိဳင္ၿပီး) ဘဲ လံုး၀ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရနိဳင္ပါဘူးဆိုတာပါပဲ
ဓာတ္ဆိုတာ သေဘာတရားမည္ပါတယ္....သေဘာတရားဆိုတာ ကိုင္တြယ္/ခ်ိန္တြယ္/ေရာင္အားၿဖင္႔
/ပံုအားၿဖင္႔ ၿပလို႔မရလို႔ ဘာမွမရွိပါ......ဘာမွမရွိလို႔ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါမရွိပါ
ခႏၼာမွာ...အထက္ေဖာ္ၿပခဲ႕တဲ႔ ဓါတ္ၾကီးေလးပါးအၿပင္ ၀႑ဓါတ္....အဆင္းရုပ္
ဂႏၼဓါတ္.....အနံ႕ရုပ္
ရသဓါတ္...အရသာရုပ္
ၾသဇဓါတ္....ၾသဇရုပ္
ဆိုၿပီး ဓါတ္ေလးပါး ထပ္ေပါင္းပါ၀င္ပါတယ္
0 comments:
Post a Comment