အရိယသစၥာႏွင့္ပရမတၴသစၥာ

အရိယသစၥာ

''ရဟန္းတို႕ အရိယသစၥာတို႕သည္ ဤေလးပါးတို႕ေပတည္း။
အဘယ္ေလးပါးတို႕နည္း။ ဒုကၡ အရိယသစၥာ၊ ဒုကၡသမုဒယ အရိယသစၥာ၊ဒုကၡနိေရာဓ အရိယသစၥာ၊ ဒုကၡနိေရာဓဂါမိနီပဋိပဒါ အရိယသစၥာ။အရိယသစၥာတို႕သည္ ဤေလးပါးတို႕ပင္တည္း။အရိယာတို႕သည္ ဤေလးပါးတို႕ကို ထိုးထြင္း၍ သိကုန္၏။
ထို႕ေၾကာင့္ အရိယာသစၥာတို႕ ဟူ၍ ဆိုအပ္ကုန္၏'' ဟူပင္တည္း။တစ္နည္းေသာ္ကား အရိယမည္ေသာ ၿမတ္စြာဘုရား၏ သစၥာတို႕ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းအရိယသစၥာ မည္ကုန္၏။
(အရိယ - အရိယာတို႕ သိအပ္ေသာ + သစၥ - သစၥာ = အရိယသစၥာ = အရိယာတို႕ သိအပ္ေသာ သစၥာ - အမွန္တရား။
အရိယ - ၿမတ္စြာဘုရား၏ + သစၥ - သစၥာ - အမွန္တရား - အရိယသစၥာ - ၿမတ္စြာဘုရား၏ သစၥာ - အမွန္တရား)
''ရဟန္းတို႕ နတ္ႏွင့္တကြေသာ ေလာက၌၊ နတ္တို႕ႏွင့္တကြၿဖစ္ေသာ သတၱဝါအေပါင္းထဲ၌ေရွးဘုရားတို႕ႏွင့္ အလားတူၿဖစ္ေသာ ငါဘုရားသည္ အရိယ - ၿမတ္ေသာပုဂၢိဳလ္ၿဖစ္သည္၊ထို႕ေၾကာင့္ အရိယသစၥာတို႕ဟူ၍ ဆိုအပ္ကုန္၏'' ဟူ၍ပင္တည္း။တစ္နည္းကား ဤသစၥာေလးပါးတို႕ကို ထိုးထြင္း၍ၿပီးလွ်င္ အရိယာအၿဖစ္ ၿပီးေသာေၾကာင့္လည္းအရိယသစၥာမည္ကုန္၏။ ဤအဆိုႏွင့္အညီ ေဟာေတာ္မူသည္မွာ -''ရဟန္းတို႕ ဤေလးပါးေသာ အရိယသစၥာတို႕ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိၿပီးၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ပူေဇာ္အထူးကို ခံထိုက္ေသာ မွန္စြာ ကိုယ္တိုင္သိေသာ ေရွးဘုရားတို႕ႏွင့္ အလားတူၿဖစ္ေသာငါဘုရားကို အရိယာဟူ၍ ဆိုအပ္၏'' ဟူ၍ပင္တည္း။တစ္နည္းေသာ္ကား (အရိယ) မခြၽတ္မယြင္းမွန္ကန္ေသာ သစၥာတို႕ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းအရိယသစၥာ မည္ကုန္၏။ ဤအရာ၌ အရိယမည္ၾကသည္ ဟူသည္မွာ (တထ) မွန္ကုန္၏(အဝိတထ မခြၽတ္မယြင္းကုန္) အဝိသံဝါဒက မခြၽတ္မယြင္း - မလႊဲမမွား ေစတတ္ကုန္ -ဤကား အရိယ''အနက္ၿဖစ္သည္။ ဤအဆိုႏွင့္အညီ ေဟာေတာ္မူသည္မွာ -''ရဟန္းတို႕ ဤေလးပါးေသာ အရိယသစၥာတို႕သည္ (တထာနိ) မွန္ကုန္၏။(အဝိတထာနိ) မခြၽတ္မယြင္းကုန္ (အနညထာနိ) အၿခားအၿခားအရာ မရွိကုန္၊ထို႕ေၾကာင့္ အရိယသစၥာတို႕ဟူ၍ ဆိုအပ္ကုန္၏'' ဟူ၍ပင္တည္း။(အရိယ - အရိယာအၿဖစ္ကို ၿပီးေစတတ္ေသာ ဝါ - အရိယာ ၿဖစ္ေစတတ္ေသာ + သစၥ - သစၥာ - အမွန္တရား = အရိယသစၥ - အရိယာ ၿဖစ္ေစတတ္ေသာ သစၥာ အမွန္တရား)ဤသို႕လွ်င္ ဤအရိယသစၥာတို႕၌ သဒၵါနက္အားၿဖင့္ အဆံုးအၿဖတ္ကို သိအပ္၏။
(က်မ္းကိုး ။ ။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေရးသားေသာ ဝိသုဒၶိမဂ္ၿမန္မာၿပန္၊တတိယတြဲ၊ ႏွာ ၃၇၄-၃၇၆၊ ၂ဝဝဝခုႏွစ္ထုတ္)

ပရမတၴသစၥာ
မွားယြင္းေသာ အနက္သေဘာကို ေကာင္းၿမတ္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေခ်၊ မွန္ကန္ေသာအနက္သေဘာကိုသာလွ်င္ ေကာင္းၿမတ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။ သို႕ၿဖစ္၍စိတ္, ေစတသိက္, ႐ုပ္, နိဗၺာန္ ဟူေသာ အနက္သေဘာ ၄-ပါးသည္မခြၽတ္မယြင္း မေဖာက္မၿပန္ အမွန္ခ်ည္းသာၿဖစ္၍ ၿမတ္ေသာ အနက္သေဘာပရမတ္တရား မည္၏။႐ုပ္နာမ္ အစစ္ၿဖစ္ေသာ ပရမတ္တရားတို႕တြင္ နိဗၺာန္သည္သည္ အ-သခၤတ ပရမတ္ မည္၏၊ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ခုက မၿပဳအပ္ေသာတရားဟု ဆိုလို၏၊ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ၿဖစ္ၿခင္း, ပ်က္ၿခင္းမရွိဘဲ အစဥ္ထာဝရၿမဲေသာ နိစၥ, ဓုဝတရားလဲ မည္၏။
ၾကြင္းေသာ ပရမတ္တရား ဟူသမွ်တို႕သည္ကား သခၤတပရမတ္တို႕သာခ်ည္း။''ဆိုင္ရာဆိုင္ရာအေၾကာင္းတို႕က ၿပဳအပ္, ၿဖစ္ေစတတ္ေသာ တရာမ်ား'' ဟု ဆိုလို၏။ထို႕ေၾကာင့္ပင္ တကယ္ၿဖစ္ေပၚၿခင္း, ပ်က္စီးၿခင္းရွိ၍ အနစၥ, အဓုဝတရားလည္း မည္ကုန္၏။
ထို သခၤတပရမတ္တို႕သည္ အဇၩတၱ, ဗဟိဒၶ သႏၲာန္၂-ပါး၌ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အားၿဖင့္တကယ္ၿဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီးေသာ္လဲ ၿဖစ္ၾက၏။ တကယ္ၿဖစ္ေပၚဆဲလဲ ၿဖစ္ၾက၏။တကယ္ၿဖစ္ေပၚလတၱံ႕ေသာ္လဲ ၿဖစ္ၾက၏။
(က်မ္းကိုး ။ ။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ေရးသားေသာ ဝိပႆနာ႐ႈနည္းက်မ္း၊ပထမတြဲ၊ ႏွာ-၁၈ဝ၊၂ဝ၄၊ ၂ဝဝ၈ခုႏွစ္ထုတ္)

0 comments:

  © Blogger template 'Fly Away' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP